• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت اطلاعات سلامت
    • دوره 10, شماره 6
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت اطلاعات سلامت
    • دوره 10, شماره 6
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه چندگانه‌‌ی هوش هیجانی، ویژگی‌های شخصیتی و متغیرهای جمعیت‌شناختی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رضایت ارباب رجوع با در نظر گرفتن نقش تعدیل‌کنندگی ادراک عدالت سازمانی

    (ندگان)پدیدآور
    بهناز خيريحسين سماواتيانحميدطاهر نشاط دوستعلي صفدريان
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: یک سازمان زمانی با موفقیت از عهده‌ی مأموریت و رسالت خود برمی‌آید که توانسته باشد رضایت مراجعانش را تأمین کند. از این رو پژوهش حاضر با هدف شناسایی روابط هوش هیجانی، ویژگی‌های شخصیتی و متغیرهای جمعیت‌شناختی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رضایت ارباب رجوع با نقش تعدیل‌کنندگی ادراک عدالت سازمانی انجام شده است. روش بررسی: این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی می‌باشد. دو جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل الف: کلیه‌ی کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تعداد 872 نفر و ب: مراجعان به بخش‌های مختلف دانشگاه مذکور كه در نقش ارباب رجوع به كاركنان مراجعه می‌نمودند. بازه‌ی زمانی تحقیق در نیمه‌ی دوم سال 1391 بوده است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات شامل پرسش‌نامه‌ی پنج عاملی شخصیت NEO، پرسش‌نامه‌ی Servqual، پرسش‌نامه‌ی عدالت سازمانی، پرسش‌نامه‌ی هوش هیجانی و پرسش‌نامه‌ی ویژگی‌های جمعیت‌شناختی بود که تمامی آن‌ها پایایی و روایی لازم را دارا بوده‌اند. برای تحلیل داده‌ها، از شاخص‌های توصیفی نظیر پراکندگی و میانگین و نیز از روش‌های آمار استنباطی همچون همبستگی Pearson،  تحلیل رگرسیون و تحلیل واریانس با استفاده از نسخه‌ی 19 نرم‌افزار SPSS استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که همبستگی بین رضایت ارباب رجوع از یک سو و ویژگی‌های شخصیتی، هوش هیجانی و ادراک عدالت سازمانی از سویی دیگر (870/0R= و 757/R 2 =) دارای رابطه‌ی معنی‌داری است. همچنین بین کلیه‌ی ویژگی‌های جمعیت‌شناختی کارکنان دانشگاه در سطح (05/0Pvalue
    کلید واژگان
    هوش هیجانی
    رضایت
    ارباب رجوع
    کارکنان
    عدالت سازمانی

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2013-12-29
    1392-10-08
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوي کارشناسي ارشد، روان‌شناسي صنعتي و سازماني، دانشکده‌ي علوم تربيتي و روان‌شناسي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران
    استاديار، روان‌شناسي صنعتي و سازماني، دانشکده‌ي علوم تربيتي و روان‌شناسي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران
    استاد، روان‌شناسي، دانشکده‌ي علوم تربيتي و روان‌شناسي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران
    دانشجوي دكتري، مديريت دولتي گرايش منابع انساني، دانشگاه آزاد اسلامي كرمان، كرمان و مرکز تحقيقات فن‌آوري اطلاعات در امور سلامت، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران

    شاپا
    1735-7853
    1735-9813
    URI
    http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/1412
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781496

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب