تأثير آموزش مبتني بر نظريه رفتار برنامهريزيشده بر رفتارهاي پيشگيريکننده از پرخاشگري
(ندگان)پدیدآور
مدینه روستای شالماییفاطمه رخشانیعلی رمضانخانیحمید سورینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
سابقه و هدف: رفتارهاي پرخاشگري در ميان کودکان رايج است. نظر به اهميت آموزش در ارتقاي رفتارهاي پيشگيريکننده از پرخاشگري، اين مطالعه باهدف تعيين تأثير آموزش مبتني بر نظريه رفتار برنامهريزيشده بر پيشگيري از پرخاشگري در دختران پنجم ابتدايي شهر کرج در سال تحصيلي 94-1393 انجام شد.روش بررسي: پژوهش حاضر از نوع مداخله آموزشي بود. اين مطالعه روي 144 دانشآموز (73 نفر گروه مداخله، 71 نفر گروه کنترل) انجام شد. دانش آموزان از طريق روش نمونهگيري تصادفي چندمرحلهاي انتخاب شدند. ابزار اندازهگيري پرسشنامه محقق ساخته بود که روايي و پايايي آن مورد تأييد قرار گرفت و در دو زمان (قبل و دو ماه بعد از مداخله آموزشي) توسط گروهها تکميل شد. بعد از انجام پيشآزمون 8 جلسه آموزشي براي دانش آموزان گروه مداخله برگزار شد، درنهايت دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS نسخه 16 و با استفاده از آزمونهاي تي مستقل، تي زوجي، رگرسيون خطي و آناليز کوواريانس مورد تجزيهوتحليل قرار گرفت.يافتهها: ميانگين نمرات نگرش (001/0 P
کلید واژگان
پرخاشگريآموزش
نظريه رفتار برنامهريزيشده
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیسازمان پدید آورنده
دانشجوي کارشناسي ارشد آموزش بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، تهران، ايرانمرکز تحقيقات ارتقاي ايمني و پيشگيري از مصدوميتها، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتى، تهران، ايران
گروه بهداشت عمومي، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتى، تهران، ايران
مرکز تحقيقات ارتقاي ايمني و پيشگيري از مصدوميتها، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتى، تهران، ايران
شاپا
2345-24552383-1901




