نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهناز مایل افشارfa_IR
dc.contributor.authorفریدون نوحیfa_IR
dc.contributor.authorلیلا ریاحیfa_IR
dc.contributor.authorانیسه نیک روانfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-08T21:54:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-26T21:54:17Z
dc.date.available1399-12-08T21:54:16Zfa_IR
dc.date.available2021-02-26T21:54:17Z
dc.date.issued2020-09-13en_US
dc.date.issued1399-06-23fa_IR
dc.date.submitted2020-05-19en_US
dc.date.submitted1399-02-30fa_IR
dc.identifier.citationمهناز مایل افشار, فریدون نوحی, لیلا ریاحی, انیسه نیک روان. (1399). بررسي شاخص هاي زماني بخش اورژانس و طراحي داشبورد مديريتي براي آن. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها, 8(2), 96-86. doi: 10.22037/meipm.v8i2.30539fa_IR
dc.identifier.issn2345-2455
dc.identifier.issn2383-1901
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22037/meipm.v8i2.30539
dc.identifier.urihttps://journals.sbmu.ac.ir/spip/article/view/30539
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/777918
dc.description.abstractسابقه و هدف: سرعت ارائه خدمات در مراكز درماني به خصوص اورژانس، در جهت كاستن از مرگ و مير و معلوليت ها از اهميت ويژه اي برخوردار است. مديريت زمان در ارائه خدمات درماني بسيار حياتي و کوتاهي از آن مي تواند جان بيماران را به خطر اندازد. يكي از مهمترين شاخص هايي كه در ارزيابي مراكز اورژانس به كار گرفته مي شود مدت زمان انتظار بيماران براي دريافت خدمات تشخيصي درماني مي باشد. اين مطالعه به منظور بررسي شاخص هاي زمان سنجي و طراحي داشبورد مديريتي در يک مرکز تخصصي قلب در شهر تهران در سال1397 انجام شد. روش بررسي: اين پژوهش از نوع، مقطعي بود که در آن شاخص هاي زماني اورژانس وزارت بهداشت مورد بررسي قرار گرفت.کليه داده هاي مربوطه در بخش اورژانس در يک بيمارستان شهر تهران سال1397گردآوري شد. سپس طراحي و ايجاد داشبورد براساس داده هاي شاخص هاي تعيين شده در بخش اورژانس با استفاده از نرم افزار Qlick View بارگذاري شده و نمايش عملکرد اين بخش ارائه گرديد. اين مطالعه در کميته اخلاق دانشگاه بررسي و مجوز اخلاق کسب کرد. يافته ها: با انجام مطالعه ي حاضر، 6 شاخص زمان سنجي اورژانس مورد بررسي قرار گرفت. سپس با توجه به اطلاعات بدست آمده داشبورد مربوطه طراحي گرديد. نتيجه گيري: كاهش طول مدت اقامت در بخش اورژانس، منجر به افزايش رضايتمندي بيماران و به طور بالقوه صرفه جويي در هزينه‌ها مي‌شود. در واقع، رسالت اصلي اورژانس، ارايه خدمات با كيفيت بالا در كوتاه‌ترين زمان ممکن است. توقف طولاني مدت در اورژانس، امکان ارايه خدمات به ساير بيماران نيازمند به فوريت‌هاي پزشکي را كاهش مي‌دهد و اين امر موجب نارضايتي بيماران و افزايش تلفات ناشي از حوادث خواهد شد. How to cite this article: Mayelafshar M, Noohi F, Riahi L, Nikravan A.Investigating the Time Indicators of the Emergency Department and Design a Management Dashboard for it. J Saf Promot Inj Prev. 2020; 8(2):86-96.fa_IR
dc.format.extent375
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.relation.ispartofارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌هاfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22037/meipm.v8i2.30539
dc.subjectبیمارستانfa_IR
dc.subjectخدمات اورژانسfa_IR
dc.subjectمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.titleبررسي شاخص هاي زماني بخش اورژانس و طراحي داشبورد مديريتي براي آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوي دکتري، گروه مديريت خدمات بهداشتي و درماني، واحد علوم و تحقيقات، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه قلب و عروق، مرکز آموزشي، تحقيقاتي و درماني قلب و عروق شهيد رجايي، دانشگاه علوم پزشکي ايران، تهران، ايران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مديريت خدمات بهداشتي و درماني، واحد علوم و تحقيقات، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران .fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مديريت خدمات بهداشتي و درماني، واحد علوم و تحقيقات، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران .fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage96
dc.citation.epage86


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد