• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسي شاخص هاي زماني بخش اورژانس و طراحي داشبورد مديريتي براي آن

    (ندگان)پدیدآور
    مهناز مایل افشارفریدون نوحیلیلا ریاحیانیسه نیک روان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    376.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سابقه و هدف: سرعت ارائه خدمات در مراكز درماني به خصوص اورژانس، در جهت كاستن از مرگ و مير و معلوليت ها از اهميت ويژه اي برخوردار است. مديريت زمان در ارائه خدمات درماني بسيار حياتي و کوتاهي از آن مي تواند جان بيماران را به خطر اندازد. يكي از مهمترين شاخص هايي كه در ارزيابي مراكز اورژانس به كار گرفته مي شود مدت زمان انتظار بيماران براي دريافت خدمات تشخيصي درماني مي باشد. اين مطالعه به منظور بررسي شاخص هاي زمان سنجي و طراحي داشبورد مديريتي در يک مرکز تخصصي قلب در شهر تهران در سال1397 انجام شد. روش بررسي: اين پژوهش از نوع، مقطعي بود که در آن شاخص هاي زماني اورژانس وزارت بهداشت مورد بررسي قرار گرفت.کليه داده هاي مربوطه در بخش اورژانس در يک بيمارستان شهر تهران سال1397گردآوري شد. سپس طراحي و ايجاد داشبورد براساس داده هاي شاخص هاي تعيين شده در بخش اورژانس با استفاده از نرم افزار Qlick View بارگذاري شده و نمايش عملکرد اين بخش ارائه گرديد. اين مطالعه در کميته اخلاق دانشگاه بررسي و مجوز اخلاق کسب کرد. يافته ها: با انجام مطالعه ي حاضر، 6 شاخص زمان سنجي اورژانس مورد بررسي قرار گرفت. سپس با توجه به اطلاعات بدست آمده داشبورد مربوطه طراحي گرديد. نتيجه گيري: كاهش طول مدت اقامت در بخش اورژانس، منجر به افزايش رضايتمندي بيماران و به طور بالقوه صرفه جويي در هزينه‌ها مي‌شود. در واقع، رسالت اصلي اورژانس، ارايه خدمات با كيفيت بالا در كوتاه‌ترين زمان ممکن است. توقف طولاني مدت در اورژانس، امکان ارايه خدمات به ساير بيماران نيازمند به فوريت‌هاي پزشکي را كاهش مي‌دهد و اين امر موجب نارضايتي بيماران و افزايش تلفات ناشي از حوادث خواهد شد. How to cite this article: Mayelafshar M, Noohi F, Riahi L, Nikravan A.Investigating the Time Indicators of the Emergency Department and Design a Management Dashboard for it. J Saf Promot Inj Prev. 2020; 8(2):86-96.
    کلید واژگان
    بیمارستان
    خدمات اورژانس
    مدیریت اطلاعات سلامت

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-09-13
    1399-06-23
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوي دکتري، گروه مديريت خدمات بهداشتي و درماني، واحد علوم و تحقيقات، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران.
    گروه قلب و عروق، مرکز آموزشي، تحقيقاتي و درماني قلب و عروق شهيد رجايي، دانشگاه علوم پزشکي ايران، تهران، ايران.
    گروه مديريت خدمات بهداشتي و درماني، واحد علوم و تحقيقات، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران .
    گروه مديريت خدمات بهداشتي و درماني، واحد علوم و تحقيقات، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران .

    شاپا
    2345-2455
    2383-1901
    URI
    https://dx.doi.org/10.22037/meipm.v8i2.30539
    https://journals.sbmu.ac.ir/spip/article/view/30539
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/777918

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب