نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحسن ابوطالبي اصفهانيfa_IR
dc.contributor.authorحسين حق‌شناسfa_IR
dc.contributor.authorداوود صالحانfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-08T21:49:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-26T21:49:34Z
dc.date.available1399-12-08T21:49:33Zfa_IR
dc.date.available2021-02-26T21:49:34Z
dc.date.issued2019-05-14en_US
dc.date.issued1398-02-24fa_IR
dc.date.submitted2019-05-14en_US
dc.date.submitted1398-02-24fa_IR
dc.identifier.citationمحسن ابوطالبي اصفهاني, حسين حق‌شناس, داوود صالحان. (1398). راهکارهاي پيشگيري و کاهش تصادفات، ارزيابي و اولويت‌بندي آنها با مدل‌سازي (مطالعه موردي: اصفهان). ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها, 6(4), 202-191. doi: 10.22037/meipm.v6i4.25493fa_IR
dc.identifier.issn2345-2455
dc.identifier.issn2383-1901
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22037/meipm.v6i4.25493
dc.identifier.urihttps://journals.sbmu.ac.ir/spip/article/view/25493
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/777867
dc.description.abstractسابقه و هدف: تصادفات وسايل‌نقليه و عابران نتيجه افزايش وسايل‌نقليه بوده که عدم برنامه‌ريزي براي کاهش آنها موجب خسارات جبران‌ناپذيري خواهد شد. برنامه‌ريزي نياز به مدل‌هاي پيش‌بيني داشته که تعيين تاثير عوامل براي کنترل هزينه‌ها قبل از اجراء و سنجش و اولويت‌بندي آنها لازم است. خيابان دو طبقه امام خميني (ره) اصفهان در رتبه اول تصادفات شهر اصفهان قرار داشته؛ لذا هدف پژوهش، تحليل راهکارها و ترکيب آنها و اولويت-بندي براي کاهش و پيشگيري تصادفات و افزايش ايمني با مدل‌سازي، است.روش بررسي: از آمار تصادفات سال 1394 و جمع‌آوري جزئيات به روش ميداني و تعريف راهکارها و مدل-سازي در نرم افزار IHSDM که مختص تحليل ايمني است، استفاده شد. به جهت ملاحظات اخلاقي اطلاعات هويتي افراد درگير در تصادفات توسط پليس ارايه نشد. راهکار‌هاي حذف پارک حاشيه‌اي، کاهش دسترسي، افزايش فاصله و کاهش تعداد اجسام ثابت از لبه سواره‌رو و ترکيب آنها، تحليل شدند. در پل امام خميني (ره) افزايش تعداد و عرض خطوط عبور و فاصله گاردريل از لبه سواره‌رو، بررسي شدند.يافته‌ها: لزوم کاليبره کردن نرم افزار IHSDM محرز شد و تحليل نشان داد در صورت اعمال نکردن هيچ راهکاري، تصادفات %6/12 افزايش مي‌يابد. در ميان راهکارهاي تکي و ترکيبي در خيابان امام خميني (ره)، حذف پارک حاشيه‌اي و استفاده از 4 راهکار هم‌زمان؛ و در روي پل، افزايش فاصله گاردريل مياني از لبه روسازي بيشترين تاثير را دارد.نتيجه‌گيري: کاربرد مدل‌ها، ارايه راهکارها و بررسي تاثير هر يک و اولويت‌بندي آنها و استفاده از تمام عوامل دخيل در تصادفات در پيشگيري و کاهش تصادفات، محرز است.How to cite this article:Aboutalebi-Esfahani M, Haghshenas H, Salehan D. Strategies for Preventing or Reducing Accidents, and Assessing and Prioritizing them with Modeling Case Study: Isfahan. J Saf Promot Inj Prev. 2018; 6(4):191-202.fa_IR
dc.format.extent589
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.relation.ispartofارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌هاfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22037/meipm.v6i4.25493
dc.subjectاولويت‌بندي راهکارهاfa_IR
dc.subjectپيشگيري از تصادفاتfa_IR
dc.subjectتصادفات شهريfa_IR
dc.subjectراهکار ايمني‌fa_IR
dc.subjectنرم افزار IHSDMfa_IR
dc.subjectمدل‌سازي تصادفاتfa_IR
dc.titleراهکارهاي پيشگيري و کاهش تصادفات، ارزيابي و اولويت‌بندي آنها با مدل‌سازي (مطالعه موردي: اصفهان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه برنامه ريزي و حمل و نقل، دانشکده عمران و حمل‌و‌نقل، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه برنامه‌ريزي و حمل‌و‌نقل، دانشکده حمل‌و‌نقل، دانشگاه صنعتي اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه برنامه ريزي و حمل و نقل، دانشکده عمران و حمل‌و‌نقل، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue4
dc.citation.spage202
dc.citation.epage191


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد