نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلوی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorعلوی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorقزلسفلو, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorقزلسفلو, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorفخری, فرنازfa_IR
dc.contributor.authorفخری, فرنازfa_IR
dc.contributor.authorفرج تبار بهرستاق, سقاfa_IR
dc.contributor.authorفرج تبار بهرستاق, سقاfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-06T22:05:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-24T22:05:35Z
dc.date.available1399-12-06T22:05:34Zfa_IR
dc.date.available2021-02-24T22:05:35Z
dc.date.issued2020-10-01en_US
dc.date.issued1399-07-10fa_IR
dc.identifier.citationعلوی, حسین, علوی, حسین, قزلسفلو, حمیدرضا, قزلسفلو, حمیدرضا, فخری, فرناز, فخری, فرناز, فرج تبار بهرستاق, سقا, فرج تبار بهرستاق, سقا. (1399). الگوسازی مثلت پیشران‌های حمایت- محور سازمانی بر تمایل به ترک خدمت (رفتارهای صادقانه،مهارت ارتباطی بالا به پایین و پایبندی به تعهدات سازمانی). مجله علوم پزشکی رازی, 27(8), 182-194.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6491-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/772664
dc.description.abstractزمینه و هدف: تثبیت شکل بهینه­ای از رابطه طولانی مدت سازمان – کارمند که بر مبنای اعتماد و رضایتمندی دو سویه باشد، از مطلوبیت­های اصلی هر سازمانی است لذا هدف از پژوهش حاضر الگوسازی مثلت پیشران­های حمایت- محور سازمانی بر تمایل به ترک خدمت بود. روش کار: طرح تحقیق از نوع آمیخته اکتشافی بود و تعداد 115 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان به ­صورت تصادفی ساده در پژوهش حاضر حضور داشتند. داده­های پژوهش با توجه به بخش کیفی و پرسشنامه تمایل به ترک کیم (2007)، پرسشنامه کیفیت روابط کارمند- سازان گروینگ و هانگ (2002)، پرسشنامه صداقت سازمانی راپ و کراپانزانو (2002) و پرسشنامه تعهد سازمانی مایر و همکاران (1993) جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم افزارهای SPSS و لیزرل جهت ترسیم معادلات ساختاری استفاده گردید (05/0 ≥P). یافته‌ها: نتایج آزمون نشان داد که کیفیت روابط کارمند- سازمان (78/0β=) و  صداقت سرپرست (77/0β=) به ترتیب بیشترین تاثیر را بر تمایل به ترک خدمت کارکنان داشتند. همچنین بروز رفتارهای کنترل متقابل (89/0β=)، به عنوان تبیین کننده اصلی مولفه کیفیت روابط و مولفه عدالت رویه­ای (78/0β=) مهمترین متغیر آشکار تاثیر گذار بر صداقت سرپرست بود. نتیجه ­گیری: با توجه به نتایج تحقیق می‌توان اظهار داشت که مدیران ارشد سازمان­های ورزشی می­توانند با استقرار سیاست­ها و رویه­های کاری واضح، ایجاد فرصت­های ارتقای شغلی برابر و فضایی مناسب جهت تفویض اختیار و مشارکت کارکنان در تصمیمات سازمانی، عوامل بسترساز ترک سازمانی را به حداقل رساند.  fa_IR
dc.format.extent1153
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectترک خدمتfa_IR
dc.subjectصداقت سرپرستfa_IR
dc.subjectاعتماد سازمانیfa_IR
dc.subjectعدالت رویه‌ایfa_IR
dc.subjectحمایت سازمانیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleالگوسازی مثلت پیشران‌های حمایت- محور سازمانی بر تمایل به ترک خدمت (رفتارهای صادقانه،مهارت ارتباطی بالا به پایین و پایبندی به تعهدات سازمانی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد، دانشگاه فنی و حرفه ای، مازندران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد، دانشگاه فنی و حرفه ای، مازندران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم انسانی و علوم ورزشی، دانشگاه گنبدکاووس، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم انسانی و علوم ورزشی، دانشگاه گنبدکاووس، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم ورزشی، دانشگاه اراک، اراک، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم ورزشی، دانشگاه اراک، اراک، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentواحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentواحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue8
dc.citation.spage182
dc.citation.epage194


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد