دوره 20, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی مداخله مبتنی بر تنظیم هیجانی بر کاهش رفتارهای قلدری و افزایش همدلی دانشآموزان قلدر دوره متوسطه اول
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-01-01)هدف: این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی مداخله مبتنی بر تنظیم هیجانی بر کاهش رفتارهای قلدری و افزایش همدلی دانش آموزان قلدر دوره متوسطه اول انجام گرفت. روش: پژوهش حاضر از نوع مطالعات نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و ...
-
اثربخشی تحریک الکتریکی از روی جمجمه (tDCS) بر توجه و حافظه فعال دیداری - شنیداری در کودکان مبتلا به اختلال نارساخوانی
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-01-01)زمینه و هدف: نارساخوانی یکی شایع ترین اختلالات یادگیری است. یکی از عوامل اصلی که در این اختلال نقش عمده دارد نقص در توجه و حافظه کاری دیداری- شنیداری است که باعث مشکلات زیادی در زمینه تحصیل آنها می شود. این پژوهش به منظور ...
-
اثربخشی بازی درمانی بر کاهش اضطراب اجتماعی و افزایش بینش هیجانی کودکان دارای اختلال حسی حرکتی
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-01-01)هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بازی درمانی بر کاهش اضطراب اجتماعی و افزایش بینش هیجانی کودکان دارای اختلال حسی- حرکتی مقطع ابتدایی شهر اراک بود. روش: روش تحقیق نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون و پیگیری 2 ماهه ...
-
اثربخشی برنامه والدگری ذهنآگاهانه بر خودتنظیمی هیجانی کودکان دارای اختلال نقص توجه/بیش فعالی
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-01-01)هدف: این پژوهش به منظور اثربخشی آموزش والدگری ذهنآگاهانه بر خودتنظیمی هیجانی کودکان دارای اختلال نقص توجه و بیش فعالی انجام شد. روش: طرح حاضر شبه آزمایشی، پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش شامل مادران ...
-
بهبود کنش های اجرایی و عملکرد خواندن کودکان نارساخوان در بستر تکالیف شناختی رایانه یار
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-01-01)زمینه: ناتواناییهای ﻳﺎدﮔﻴﺮی، ازجمله اﺧﺘﻼﻻت ﺷایع و ﺷﺎﻳﺪ ﭼﺎﻟﺶ ﺑﺮاﻧﮕﻴﺰﺗﺮﻳﻦ حیطههای آموزش وپرورش هر کشوری است هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی تکالیف شناختی رایانه یار بر بهبود کنش های اجرایی و عملکرد خواندن کودکان ...
-
مقایسه بازداری پاسخ و توجه پایدار کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی (ADHD) و اختلال کندگامی شناختی (SCT): سهم متمایز ADHD و SCT در مشکلات توجه بر اساس مدار اجرایی سرد و گرم
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-01-01)هدف: مطالعات اخیر اختلالی به نام کندگامی شناختی (SCT) را شناسایی کردهاند که در مشکلات توجه با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی (ADHD) شباهتهایی دارد و به همین دلیل افراد مبتلا اغلب بهاشتباه برچسب ADHD میخورند. هدف این ...
-
اثربخشی مداخله والد محور مبتنی بر فلسفه فرا هیجانی گاتمن بر تنظیم شناختی هیجان کودکان با مشکلات رفتاری برونی شده
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-01-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی مداخله والد محور مبتنی بر فلسفه فرا هیجانی گاتمن بر تنظیم شناختی هیجان کودکان با مشکلات رفتاری برونیشده انجام شد. روش: این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی است و شیوه انجام آن نیمه تجربی با ...
-
اثربخشی بازیهای شناختی رایانهای بر کاهش نقص توجه همراه با بیشفعالی و بهبود ادراک زمان در کودکان
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-01-01)این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی بازیهای شناختی رایانهای بر کاهش نشانههای بیشفعالی و ادراک زمان در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیشفعالی انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه ...
-
تاثیر دستورالعملهای کانون توجه بیرونی با فواصل مختلف بر تعادل و فعالیت الکتریکی عضلات کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-01-01)هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر دستورالعملهای کانون توجه بیرونی دور و نزدیک بر نوسانات قامتی و فعالیت الکتریکی عضلات کودکان دارای اختلال کمتوان ذهنی بود. روش: به این منظور، تعداد 30 نفر از کودکان 10تا12 ساله (میانگین ...



