نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنظری, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorنظری, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorحلاجی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorحلاجی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorعیدی پور, کامرانfa_IR
dc.contributor.authorعیدی پور, کامرانfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-03T21:29:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-21T21:29:38Z
dc.date.available1399-12-03T21:29:36Zfa_IR
dc.date.available2021-02-21T21:29:38Z
dc.date.issued2018-08-01en_US
dc.date.issued1397-05-10fa_IR
dc.identifier.citationنظری, شهرام, نظری, شهرام, حلاجی, محسن, حلاجی, محسن, عیدی پور, کامران, عیدی پور, کامران. (1397). اعتباریابی پرسشنامه بازطراحی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر تهران. فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت, 34(2), 133-150.fa_IR
dc.identifier.issn1017-4133
dc.identifier.urihttp://qjoe.ir/article-1-1061-other.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/759034
dc.description.abstract  باز طراحی شغلی گویای مجموعه ای از رفتارهای پیشرو/خودآغازگر است که شاغلان برحسب شرایط و موقعیت خود به منظور تغییر دادن محتوای شغل یا روابطشان با دیگران انجام می­دهند. هدف از انجام دادن این تحقیق، تعیین اعتبار و روایی نسخه فارسی پرسشنامه باز طراحی شغلی معلمان تربیت بدنی بود. روش تحقیق از نظر هدف توسعه ای، از نظر سنجش‌­پذیری داده­‌ها توصیفی و از نوع همبستگی و از نظر روش گردآوری داده­‌ها پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش را تمام معلمان تربیت بدنی مناطق نوزدهگانه شهر تهران (1500 نفر) تشکیل دادند. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 306 نفر تعیین شد. برای اعتباریابی پرسشنامه باز طراحی شغلی معلمان تربیت بدنی از پرسشنامه استاندارد اسلمپ و ولابرودریک (2013) استفاده شد که بر مبنای نظریه ژشنیوسکی و همکارانش است. این پرسشنامه شامل 15 سؤال و سه خرده مقیاس است. برای اعتباریابی این ابزار از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. یافته­‌های تحقیق نشان داد که در مجموع 13 گویه عامل اصلی باز طراحی شغلی را سنجش می­کنند. سه خرده مقیاس باز طراحی شغلی وظیفه ای، باز طراحی شغلی شناختی و باز طراحی شغلی رابطه ای به­‌منزلۀ خرده مقیاسهای باز طراحی شغلی معلمان تربیت بدنی شناسایی و تایید شدند. براساس نتایج این تحقیق، پژوهشگران می­‌توانند از این ابزار برای سنجش باز طراحی شغلی معلمان تربیت بدنی در تحقیقات خود بهره­ بگیرند.     fa_IR
dc.format.extent620
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherوزارت آموزش و پرورشfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیتfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal Of Educationen_US
dc.subjectاعتباریابیfa_IR
dc.subjectباز طراحی شغلیfa_IR
dc.subjectمعلم تربیت بدنیfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleاعتباریابی پرسشنامه بازطراحی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume34
dc.citation.issue2
dc.citation.spage133
dc.citation.epage150


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد