نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشریفی, نجمهfa_IR
dc.contributor.authorشریفی, نجمهfa_IR
dc.contributor.authorگیلاسی, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorگیلاسی, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorغلامی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorغلامی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorشریفی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorشریفی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorنوروز, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorنوروز, حمیدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-02T06:52:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-20T06:52:24Z
dc.date.available1399-12-02T06:52:01Zfa_IR
dc.date.available2021-02-20T06:52:24Z
dc.date.issued2020-12-01en_US
dc.date.issued1399-09-11fa_IR
dc.identifier.citationشریفی, نجمه, شریفی, نجمه, گیلاسی, حمیدرضا, گیلاسی, حمیدرضا, غلامی, حمید, غلامی, حمید, شریفی, علیرضا, شریفی, علیرضا, نوروز, حمیدرضا, نوروز, حمیدرضا. (1399). بررسی حساسیت اخلاقی پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کاشان. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 24(6), 684-690.fa_IR
dc.identifier.issn1029-7855
dc.identifier.issn2008-9821
dc.identifier.urihttp://feyz.kaums.ac.ir/article-1-4247-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/750587
dc.description.abstractسابقه و هدف: حساسیت اخلاقی به‌عنوان سنگ‌بنای اخلاق در پرستاری، زمینه‌ای را ایجاد می‌کند تا پرستاران بتوانند به‌طور مؤثر و اخلاقی از بیمارانشان مراقبت کنند. این مطالعه با هدف تعیین حساسیت اخلاقی پرستاران شاغل و ارتباط آن با برخی از مشخصات دموگرافیک آن‌ها انجام شده است. مواد و روش‌ها: این مطالعه مقطعی با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی‌شده میان 350 نفر از پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال 1398 انجام شد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامه حساسیت اخلاقی و اطلاعات دموگرافیک بود. نتایج از طریق نرم‌افزار SPSS ویرایش‌ 16 و با استفاده از آمار توصیفی، آزمون‌های تی مستقل، تحلیل واریانس و همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: میانگین حساسیت اخلاقی پرستاران (6/08 ± 68/12) بود که در حد متوسط است. بیشترین امتیاز در بُعد «آگاهی از ارتباطات بین فردی» و کمترین امتیاز در بُعد «تجربه مشکلات و کشمکش‌های اخلاقی» بود. نمره کل حساسیت اخلاقی و ابعاد «آگاهی از نحوه ارتباطات بین فردی» و «اظهار خیرخواهی» با سن، سابقه کاری پرستاران و شرکت در کارگاه‌های آموزشی مرتبط با اخلاق، ارتباط معنی‌داری را نشان داد ( 0/05< P). نتیجه‌گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که حساسیت اخلاقی پرستاران در حد متوسط است. همچنین شرکت در کارگاه‌های آموزش اخلاق بر میزان حساسیت اخلاقی مؤثر است. بنابراین پیشنهاد می‌شود که برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با حساسیت اخلاقی به خصوص برای پرستاران تازه‌کار مورد توجه بیشتری قرار گیرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.relation.ispartofدوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيضfa_IR
dc.relation.ispartofFeyz Journal of Kashan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectحساسیت اخلاقیfa_IR
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectعوامل دموگرافیکfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleبررسی حساسیت اخلاقی پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentبیمارستان شهید بهشتی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentبیمارستان شهید بهشتی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentبیمارستان شهید بهشتی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentبیمارستان شهید بهشتی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue6
dc.citation.spage684
dc.citation.epage690


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد