نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدي ابزريfa_IR
dc.contributor.authorعلي شائميfa_IR
dc.contributor.authorمنصوره پورميريfa_IR
dc.contributor.authorکريم آذربايجانيfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-02T04:49:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-20T04:49:40Z
dc.date.available1399-12-02T04:49:30Zfa_IR
dc.date.available2021-02-20T04:49:40Z
dc.date.issued2011-03-15en_US
dc.date.issued1389-12-24fa_IR
dc.date.submitted2011-03-16en_US
dc.date.submitted1389-12-25fa_IR
dc.identifier.citationمهدي ابزري, علي شائمي, منصوره پورميري, کريم آذربايجاني. (1389). عوامل مؤثر بر انگیزش کارکنان بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شهر اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت, 7(0)fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/194
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/749331
dc.description.abstractمقدمه: رفتار و فعالیت انسان‌‌ها ناشی از انگیزه‌‌ها یا نیاز‌های آنان است. مدیران با شناخت و پیش‌بینی انگیزه‌ها و نیاز‌های واقعی کارکنان خود می‌توانند به موقع و به طور صحیح به ارضای نیاز‌ها و انگیزه‌های آنان اقدام نمایند. مطالعه‌ی حاضر به منظور شناخت عوامل مؤثر بر انگیزش کارکنان بیمارستان‌‌های دولتی و خصوصی شهر اصفهان انجام گرفته است. روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه‌ی توصیفی- تحلیلی بودکه در سال 1388 انجام شد. جامعه‌ی آماری شامل کارکنان بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بزرگ شهر اصفهان، در همه‌ی رده‌های شغلی پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و اداری پشتیبانی بود. تعداد نمونه با استفاده از فرمول حجم نمونه‌ی محدود و روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، 248 نفر برآورد شد. ابزار تحقیق پرسش‌نامه‌ای مشتمل بر 51 سؤال بود که در سه دسته‌ی عوامل مادی، معنوی و سازمانی تقسیم شد. روایی ابزار، بر اساس روش روایی صوری و پایایی آن با ضریب Cronbach’s alpha 82 درصد برآورد گردید. داده‌ها در سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: میانگین عوامل انگیزشی (مادی، معنوی و سازمانی) در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی متفاوت بود. به طوری که در بیمارستان‌های دولتی عوامل مادی با میانگین 30/4، عوامل معنوی با میانگین 34/4 و عوامل سازمانی با میانگین 17/4 نسبت به بیمارستان‌‌های خصوصی که میانگین این عوامل در آن‌ها به ترتیب 18/4، 12/4 و 08/4 بودند، تفاوت معنی‌داری را نشان داد. نتایج آزمون فیشر در مقایسه‌ی میانگین متغیرهای انگیزشی بر اساس رده‌ی شغلی، وضعیت استخدامی و مدرک تحصیلی تفاوت معنی‌داری را نشان داد. نتیجه‌گیری: کارکنان بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مورد مطالعه از اولویت‌های انگیزشی متفاوتی برخوردار بودند. به طوری که در بیمارستان‌های دولتی عوامل معنوی نسبت به بیمارستان‌های خصوصی از اهمیت بیشتری برخوردار بود. از این‌رو مدیران این سازمان‌ها بایستی با درک این تفاوت‌‌‌‌‌‌ها در کارکنان مختلف، اقدام به برانگیختن آنان نمایند. واژه‌های کلیدی: انگیزش؛ کارکنان؛ بیمارستان‌ها.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.titleعوامل مؤثر بر انگیزش کارکنان بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شهر اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشيار، رهبري و رفتار سازماني، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستاديار، رهبري و رفتار سازماني، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوي دکتري، مديريت رفتار سازماني و منابع انساني، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران. (نويسنده‌ي مسؤول) Email: pourmiri90@gmail.comfa_IR
dc.contributor.departmentدانشيار، اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران.fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد