• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت اطلاعات سلامت
    • دوره 0, شماره 0
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت اطلاعات سلامت
    • دوره 0, شماره 0
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی برون‌سپاري خدمات پرستاري در بیمارستان آیت‌اله کاشانی اصفهان

    (ندگان)پدیدآور
    مسعود فردوسيسيد محمد احسان فرح آباديمريم مفيدفرزانه رجاليانمريم حقيقتپرناز نقدي
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Introduction: Hospitals are required to focus on core activities which are inevitable affair. The sensitivity of the monitoring and supervision mechanism as well as preserving and enhancing the quality of outsourced services prevent new problems in this area. Methods: This was a descriptive and applied study which was done by case study (pretest-posttest) method. Outsourcing nursing services of clinical wards (ENT and surgery) of Kashani Hospital was studied. Data were extracted from the questionnaire (internal customer's satisfaction), semi-structured interviews with officials and also survey of financial and administrative documents as well as records related to the topic. The validity of thee questionnaire was approved using the standard form of the satisfaction in Isfahan University of Medical Sciences and its reliability was based on calculating Cronbach’s alpha. Results: The findings indicated an increased number of graduate nurses per bed to fulfill the main goal of outsourcing. However, achieving this goal was accompanied with increasing costs per bed and resulted in increased total costs of the hospital after outsourcing. In addition, the intangible changes in internal customer satisfaction with the performance of non-governmental sector have been achieved. Conclusion: While outsourcing should bring about staff and patients' satisfaction and increase the efficiency and effectiveness, outsourcing nursing workforce strategy led to severe loss of efficiency. Therefore, the adopted strategy did not meet the productivity for the hospital. Keywords: Outsourcing; Nursing Services; Hospitals

    شماره نشریه
    0
    تاریخ نشر
    2013-02-25
    1391-12-07
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    استاديار، مديريت خدمات بهداشتي درماني، مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت، دانشکده‌ي مديريت و اطلاع رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران
    کارشناس، مديريت خدمات بهداشتي درماني، دانشکده‌ي مديريت و اطلاع رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران
    کارشناس ارشد، مديريت خدمات بهداشتي درماني، دانشکده‌ي مديريت و اطلاع رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران
    دانشجوي کارشناسي ارشد، مديريت خدمات بهداشتي درماني، دانشکده‌ي مديريت و اطلاع رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد، يزد، ايران
    کارشناس ارشد، مديريت اجرايي، دانشکده‌ي مديريت، دانشگاه پيام نور اصفهان، اصفهان، ايران
    کارشناس ارشد، مديريت فناوري اطلاعات، دانشکده‌ي مديريت، دانشگاه پيام نور تهران، تهران، ايران

    شاپا
    1735-7853
    1735-9813
    URI
    http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/1187
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/749301

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب