• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت اطلاعات سلامت
    • دوره 0, شماره 0
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت اطلاعات سلامت
    • دوره 0, شماره 0
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    میزان رضایت کتابداران از محیط رابط نرم‌افزار‌های کتابخانه‌ای شهر اصفهان

    (ندگان)پدیدآور
    شهين مجيريفريبا رخشنجمه نه‌روزيانمنصوره اردستانيمحمد موسوي
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Introduction: Nowadays , use of library software is a basic need for libraries and information centers. User interface is a part of computerized systems which is interacting to the user and it is an important factor in information searching process. This study aimed to compare librarian's satisfaction rate from library software interface in Isfahan libraries in 2010. Methods: This was a descriptive-analytical study which was performed on Isfahan's librarians (n = 650), and the sample size (n = 242) was determined according to the Morgan’s and Krejcie’s sample size table. Five library software were compared together including: Pars-Azarakhsh, Payam, Nosa, Kavosh, and Namayeh. Sampling was conducted through stratified quota method. Data were collected using questionnaire for user interaction satisfaction (QUIS) in 5-point Likert scale. Results: In terms of general features (mean = 4), information display (mean = 3.79), terminology and system feedback (mean = 3.07), help (mean = 3.64) and system capabilities and properties (mean = 3.76), Nosa software was the first ranking software and Pars-Azarakhsh and Kavosh were the second and third, respectively. Conclusion: According to the results of this study, Nosa was the best software and Pars Azarakhsh and Kavosh were ranked the second and third, respectively. Since librarians spend most of their working hours with several library software, their job satisfaction from the software interface has a large impact on the success of software companies, thus supporting and training department of such companies must have regular meetings and forums to examine the factors influencing on librarians’ satisfaction from library software and also apply librarians’ comments in their designs. Keywords: Software; User Computer Interface; Satisfaction; Librarians; Libraries

    شماره نشریه
    0
    تاریخ نشر
    2013-02-02
    1391-11-14
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد، کتابداري و اطلاع‌رساني، مرکز تحقيقات فناوري اطلاعات در علوم سلامت، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران
    کارشناس ارشد، کتابداري و اطلاع‌رساني پزشکي، مرکز تحقيقات فناوري اطلاعات در علوم سلامت، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران
    کارشناس، کتابداري و اطلاع‌رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران
    کارشناس، کتابداري و اطلاع‌رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران
    کارشناس ارشد، آمار و اپيدميولوژي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران

    شاپا
    1735-7853
    1735-9813
    URI
    http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/1147
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/749287

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب