• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت اطلاعات سلامت
    • دوره 0, شماره 0
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت اطلاعات سلامت
    • دوره 0, شماره 0
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر استراتژی‌های مدیریت بر خود بر سطح نوآوری دانشجویان رشته‌ی مدیریت دانشگاه اصفهان

    (ندگان)پدیدآور
    علي عطافرسعيده کتابيزهرا مؤمني نور آبادي
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Background : In the present knowledge-oriented era, potential capabilities of individuals need to be used and innovation and creativity should be created. Self-management is a set of strategies that an individual applies in order to improve and influence his behavior. It plays a significant role as a hidden capital in establishing a suitable environment for creating innovation. The purpose of this paper was to study the role of self-management strategies on innovation level of students of management in Isfahan University, Isfahan, Iran. Methods : This descriptive survey study used a verified researcher-made questionnaire with formal validity and reliability coefficient of 0.91 to collect data. The statistical population consisted of management students in Isfahan University during 2009-2010. The required number of participants was calculated as 196 students who were selected by simple random sampling method. Based on available literature, a model was designed to evaluate the role of self-management strategies on innovation level among the students of management. This model was then tested by LISREL software. Results : Self-management strategies, particularly behavioral strategies, had a significant effect on students' innovation level. In addition, students' internal focus, as a hidden variable, had a great effect on their innovation level. Moreover, level of education affected students' innovation level, i.e. PhD students were more innovative than other students due to the skills and experiences they acquired during their course of study. The amounts of fit indexes in the studied model showed the suitability of the model. Conclusion: Practical commitment to self-management system creates a different attitude toward personal values through a professional approach and self guidance and can thus facilitate creativity and innovation in students. Keywords: Self Management; Innovation; Students.

    شماره نشریه
    0
    تاریخ نشر
    2012-03-08
    1390-12-18
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    استاديار، مديريت استراتژيک، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران.
    استاديار، تحقيق در عمليات، دانشگاه اصفهان و عضو مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران
    کارشناس ارشد، مديريت بازرگاني، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران

    شاپا
    1735-7853
    1735-9813
    URI
    http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/534
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/749260

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب