• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت اطلاعات سلامت
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت اطلاعات سلامت
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی عملكرد مربیان كارآموزی از نظر دانشجویان مدارك پزشكی در

    (ندگان)پدیدآور
    فاطمه روزبهانيعباس شيخ طاهريمهرداد فرزندي‌پورفاطمه رنگرزجديزهره مبارك قمصري
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Introduction: The goal of Training activities is to grow potential abilities and intelligence in human. Evaluation of Training Service has main role in achieving qualified educational activities and increasing students’ skills. Therefore, this study evaluated the performance of training educators from points of view of medical record students in Kashan University of Medical Sciences in 2005-6. Methods: In this descriptive study, medical record students from all levels of associate and bachelor degree including 21 associate and 20 undergraduate students of bachelor degree in the second semester of 2005-2006, were enrolled. A questionnaire consisting of ten questions with very good to weak responses, with confirmed validity and reliability, was used. Totally 328 questionnaires were distributed to evaluate all training instructors (8 cases), from which 205 questionnaires were returned. Results: Most of the students (71.2%) considered the controlling of students’ absent and present as very good score. Respecting to Islamic and moral rules (69.7%), coming on time (67.8%), answering to students’ questions (60.5%), dominating to practical skills (60%), expressing theorical explanations for practical skills (57.1%), explain trainer's tasks (57.1%), being careful in doing trainers’ tasks (55.6%), following trainers’ problems (52.7%), supervising on learning (51.2%), were in next stages. Conclusion: Totally, students evaluated training educators’ performance in very good level. It seems that attention to the factors like following trainers’ problems, being careful in doing trainers’ tasks and supervising on his/her learning can improve learning quality more and more. Keywords: Medical Records; Training; Trainee; Evaluation.

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2011-06-10
    1390-03-20
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    مربي، مدارک پزشکي، دانشگاه علوم پزشكي كاشان، کاشان، ايران.
    . دانشجوي دکتري، مديريت اطلاعات بهداشتي درماني، دانشگاه علوم پزشکي تهران، تهران، ايران.
    استاديار، مديريت اطلاعات بهداشتي درماني، دانشگاه علوم پزشکي کاشان، کاشان، ايران.
    مربي، مدارک پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي کاشان، کاشان، ايران.
    کارشناس، مدارک پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي کاشان، کاشان، ايران

    شاپا
    1735-7853
    1735-9813
    URI
    http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/259
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/749223

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب