نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسازش, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorسازش, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorسمیعی, روح الهfa_IR
dc.contributor.authorسمیعی, روح الهfa_IR
dc.contributor.authorسعیدی, پرویزfa_IR
dc.contributor.authorسعیدی, پرویزfa_IR
dc.contributor.authorمستقیمی, محمودرضاfa_IR
dc.contributor.authorمستقیمی, محمودرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-01T15:34:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-19T15:34:41Z
dc.date.available1399-12-01T15:34:40Zfa_IR
dc.date.available2021-02-19T15:34:41Z
dc.date.issued2020-10-01en_US
dc.date.issued1399-07-10fa_IR
dc.identifier.citationسازش, علیرضا, سازش, علیرضا, سمیعی, روح اله, سمیعی, روح اله, سعیدی, پرویز, سعیدی, پرویز, مستقیمی, محمودرضا, مستقیمی, محمودرضا. (1399). طراحی الگوی نوآوری اجتماعی و تأثیر آن بر رفتار و سلامت روانی شهروندان. مجله علوم پزشکی رازی, 27(7), 120-129.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6363-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/741213
dc.description.abstractزمینه و هدف: امروزه نوآوری اجتماعی به عنوان یک موضوع مهم و حیاتی در جوامع مطرح است. هدف از انجام تحقیق حاضر طراحی الگوی نوآوری اجتماعی و تأثیر آن بر رفتار و سلامت روانی مصرف کننده بود. روش­ کار: تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها به‌روش آمیخته اکتشافی انجام شده است. برای جمع­آوری داده­ها از مصاحبه با خبرگان مرتبط با موضوع به تعداد 50 نفر که به شیوه غیرتصادفی و تکنیک گلوله برفی انتخاب شده بودند و توزیع و جمع­آوری پرسشنامه محقق‌ساخته نوآوری اجتماعی، پرسشنامه رفتار مصرف کننده و پرسشنامه سلامت عمومی (GHO) بین شهروندان (تعداد 384 نفر) استفاده شد. پایایی پرسشنامه‌ها نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ انجام شد که مورد تأیید قرار گرفت. داده­ها با استفاده از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری و نرم افزار Smart-PLS تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج نشان داد نوآوری اجتماعی بر رفتار و سلامت روانی مصرف کننده اثر مستقیم و معناداری دارد و نوآوری اجتماعی می‌تواند 96 درصد رفتار مصرف کننده را تبیین کند. نتیجه ­گیری: نتایج تایید کننده نقش نوآوری بر رفتار و سلامت روانی شهروندان می­باشد و پیشنهاد می­شود.fa_IR
dc.format.extent850
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectنوآوری اجتماعیfa_IR
dc.subjectرفتار مصرف کنندهfa_IR
dc.subjectتحول اجتماعیfa_IR
dc.subjectتحول نهادیfa_IR
dc.subjectفیزیولوژی انسانیfa_IR
dc.titleطراحی الگوی نوآوری اجتماعی و تأثیر آن بر رفتار و سلامت روانی شهروندانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentواحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentواحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentواحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentواحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentواحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentواحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentواحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentواحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue7
dc.citation.spage120
dc.citation.epage129


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد