طراحی الگوی نوآوری اجتماعی و تأثیر آن بر رفتار و سلامت روانی شهروندان
(ندگان)پدیدآور
سازش, علیرضاسازش, علیرضاسمیعی, روح الهسمیعی, روح الهسعیدی, پرویزسعیدی, پرویزمستقیمی, محمودرضامستقیمی, محمودرضانوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: امروزه نوآوری اجتماعی به عنوان یک موضوع مهم و حیاتی در جوامع مطرح است. هدف از انجام تحقیق حاضر طراحی الگوی نوآوری اجتماعی و تأثیر آن بر رفتار و سلامت روانی مصرف کننده بود.
روش کار: تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها بهروش آمیخته اکتشافی انجام شده است. برای جمعآوری دادهها از مصاحبه با خبرگان مرتبط با موضوع به تعداد 50 نفر که به شیوه غیرتصادفی و تکنیک گلوله برفی انتخاب شده بودند و توزیع و جمعآوری پرسشنامه محققساخته نوآوری اجتماعی، پرسشنامه رفتار مصرف کننده و پرسشنامه سلامت عمومی (GHO) بین شهروندان (تعداد 384 نفر) استفاده شد. پایایی پرسشنامهها نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ انجام شد که مورد تأیید قرار گرفت. دادهها با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری و نرم افزار Smart-PLS تجزیه و تحلیل شدند.
یافتهها: نتایج نشان داد نوآوری اجتماعی بر رفتار و سلامت روانی مصرف کننده اثر مستقیم و معناداری دارد و نوآوری اجتماعی میتواند 96 درصد رفتار مصرف کننده را تبیین کند.
نتیجه گیری: نتایج تایید کننده نقش نوآوری بر رفتار و سلامت روانی شهروندان میباشد و پیشنهاد میشود.
کلید واژگان
نوآوری اجتماعیرفتار مصرف کننده
تحول اجتماعی
تحول نهادی
فیزیولوژی انسانی
شماره نشریه
7تاریخ نشر
2020-10-011399-07-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
واحد علیآباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علیآباد کتول، ایرانواحد علیآباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علیآباد کتول، ایران
واحد علیآباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علیآباد کتول، ایران
واحد علیآباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علیآباد کتول، ایران
واحد علیآباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علیآباد کتول، ایران
واحد علیآباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علیآباد کتول، ایران
واحد علیآباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علیآباد کتول، ایران
واحد علیآباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علیآباد کتول، ایران
شاپا
2228-70432228-7051




