نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاشراقی, محمدامینfa_IR
dc.date.accessioned1399-10-19T15:12:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-01-08T15:13:09Z
dc.date.available1399-10-19T15:12:58Zfa_IR
dc.date.available2021-01-08T15:13:09Z
dc.date.issued2020-12-01en_US
dc.date.issued1399-09-11fa_IR
dc.identifier.citationاشراقی, محمدامین. (1399). تعیین میزان رضایت سالمندان از خدمات ارائه‌شده در بیمارستان‌های منتخب ناجا و ارائه راه‌کارهایی جهت ارتقای آن. فصل‌نامه طب انتظامی, 10(1), 13-22.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6241
dc.identifier.issn2383-3483
dc.identifier.urihttp://teb.police.ir/teb/article-1-922-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/709281
dc.description.abstractاهداف: رضایت‌مندی سالمندان، به‌عنوان یک ابزار جهت سنجش بهره‌وری و اثربخشی خدمات بیمارستانی موردتوجه است. هرگونه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در رابطه با سالمندان نیازمند شناخت دقیق و مبتنی بر مشاهدات عینی و علمی مسائل آنان هست. هدف این مطالعه تعیین وضعیت خدمات سالمندی در دو بیمارستان منتخب ناجا بود. مواد و روش‌ها: تحقیق حاضر ازنظر هدف، کاربردی، ازنظر داده‌ها، با استفاده از روش آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری ۳۰۰ نفر از مراجعین سالمند در دو بیمارستان منتخب ناجا در شهر تهران در فاصله اول بهمن‌ماه سال ۹۷ تا اول آذرماه سال ۹۸ بود که به روش در دسترس وارد مطالعه شدند. بخش کیفی مطالعه با مصاحبه‌های عمیق بدون ساختار و بخش کمّی مطالعه با پرسشنامه با طیف لیکرت (پس از تائید روایی و پایایی) جهت تعیین میزان رضایت و مشکلات و ارائه راهکارها انجام شد. یافته‌ها: میزان رضایت از پزشکان ۹۰%، اورژانس ۶/۷۵ %، پاراکلینیک ۸۳% بود. بیشترین مشکلات مورداشاره مراجعین سالمند در مورد هزینه‌ها (۷/۱۰%)، مانند هزینه آزاد برخی داروها (۷/۵%)، مشکل در نوبت‌گیری غیرحضوری (۲/۱۰%)، حجم بالای مراجعین (۴/۶%)، مشکلات محل پارک خودرو (۶%) بود. راهکارهای ارائه‌شده توسط مراجعین سالمند، گسترش بیمه و بیمه تکمیلی (۵/۱۷%)، وجدان کاری (۴/۱۳%) و خدمات پیشگیری از بیماری (۴/۱۲%)، گسترش دندانپزشکی (۲/۸%) بود. تحلیل کمّی انجام‌شده نشان‌دهنده وضعیت مطلوب درزمینهٔ رضایت از کارکنان و نیاز به اقداماتی درزمینهٔ کنترل هزینه‌ها، گسترش خدمات بیمه، خدمات ناجا و بیمارستان بود.     نتیجه‌گیری: قسمت‌های مختلف بیمارستان با توجه به درصدها و تحلیل‌ها از وضعیت قابل قبولی برخوردار است اما نقایصی درباره تجهیزات، خدمات الکترونیک و برخورد کارکنان وجود دارد و خدمات سالمندی در بیمارستان‌های ناجا باوجود قرار داشتن در سطح درمانی مناسب، نیاز به اقدامات جدی جهت ارتقای سطح رضایت‌مندی دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت بهداشت، امداد و درمان ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصل‌نامه طب انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Police Medicineen_US
dc.subjectرضایت مندیfa_IR
dc.subjectسالمندانfa_IR
dc.subjectبیمارستانfa_IR
dc.subjectخدمات درمانیfa_IR
dc.subjectپلیسfa_IR
dc.subjectمدیریت طب انتظامیfa_IR
dc.titleتعیین میزان رضایت سالمندان از خدمات ارائه‌شده در بیمارستان‌های منتخب ناجا و ارائه راه‌کارهایی جهت ارتقای آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصيلfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات تروما در عملیات پلیس، معاونت بهداشت،امداد ودرمان ناجا، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
dc.citation.spage13
dc.citation.epage22


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد