نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحبوبی, الهامfa_IR
dc.contributor.authorتمنایی فر, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-10-02T17:13:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-12-22T17:13:10Z
dc.date.available1399-10-02T17:13:10Zfa_IR
dc.date.available2020-12-22T17:13:10Z
dc.date.issued2020-10-01en_US
dc.date.issued1399-07-10fa_IR
dc.identifier.citationمحبوبی, الهام, تمنایی فر, محمدرضا. (1399). مقایسه کمال‌گرایی و اهمال‌کاری تحصیلی در دانش‌آموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 24(5), 585-591.fa_IR
dc.identifier.issn1029-7855
dc.identifier.issn2008-9821
dc.identifier.urihttp://feyz.kaums.ac.ir/article-1-4033-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/701813
dc.description.abstractسابقه و هدف: اضطراب امتحان، به‌عنوان پدیده‌ای رایج در بین دانش‌آموزان، با عوامل بسیاری همبستگی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه‌ای کمال‌گرایی و اهمال‌کاری تحصیلی در دانش‌آموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین انجام گرفت. مواد و روش‌ها: اعضای نمونه را ۳۶۲ دانش‌آموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه شهر کاشان تشکیل می‌دادند که به روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای انتخاب شدند. به منظور جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه اهمال‌کاری تحصیلی، پرسشنامه کمال‌گرایی چندبعدی و پرسشنامه اضطراب امتحان استفاده شد. داده‌ها با استفاده از آزمون t تحلیل شدند. نتایج: نتایج نشان داد در کمال‌گرایی و اهمال‌کاری تحصیلی، بین دانش‌آموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین تفاوت معنی‌داری وجود دارد. نتیجه‌گیری: دانش‌آموزان دارای اضطراب امتحان بالا نسبت به دانش‌آموزان دارای اضطراب امتحان پایین، کمال‌گراتر بودند و کمال‌گرایی مثبت کمتر و کمال‌گرایی منفی بیشتری داشتند. همچنین این دانش‌آموزان در امور تحصیلی خود، اهمال‌کاری بیشتری را نشان دادند. این یافته‌ها در محیط‌های آموزشی دارای تلویحات کاربردی می‌باشند و می‌توانند در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان نقش داشته باشند.fa_IR
dc.format.extent700
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.relation.ispartofدوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيضfa_IR
dc.relation.ispartofFeyz Journal of Kashan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectکمال‌گراییfa_IR
dc.subjectاهمال‌کاری تحصیلیfa_IR
dc.subjectاضطراب امتحانfa_IR
dc.subjectmedicinefa_IR
dc.subjectparaclinicfa_IR
dc.titleمقایسه کمال‌گرایی و اهمال‌کاری تحصیلی در دانش‌آموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان‌شناسی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان‌شناسی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue5
dc.citation.spage585
dc.citation.epage591


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد