| dc.contributor.author | محبوبی, الهام | fa_IR |
| dc.contributor.author | تمنایی فر, محمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-10-02T17:13:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-12-22T17:13:10Z | |
| dc.date.available | 1399-10-02T17:13:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-12-22T17:13:10Z | |
| dc.date.issued | 2020-10-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-07-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محبوبی, الهام, تمنایی فر, محمدرضا. (1399). مقایسه کمالگرایی و اهمالکاری تحصیلی در دانشآموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 24(5), 585-591. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1029-7855 | |
| dc.identifier.issn | 2008-9821 | |
| dc.identifier.uri | http://feyz.kaums.ac.ir/article-1-4033-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/701813 | |
| dc.description.abstract | سابقه و هدف: اضطراب امتحان، بهعنوان پدیدهای رایج در بین دانشآموزان، با عوامل بسیاری همبستگی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسهای کمالگرایی و اهمالکاری تحصیلی در دانشآموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین انجام گرفت.
مواد و روشها: اعضای نمونه را ۳۶۲ دانشآموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه شهر کاشان تشکیل میدادند که به روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای انتخاب شدند. به منظور جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه اهمالکاری تحصیلی، پرسشنامه کمالگرایی چندبعدی و پرسشنامه اضطراب امتحان استفاده شد. دادهها با استفاده از آزمون t تحلیل شدند.
نتایج: نتایج نشان داد در کمالگرایی و اهمالکاری تحصیلی، بین دانشآموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین تفاوت معنیداری وجود دارد.
نتیجهگیری: دانشآموزان دارای اضطراب امتحان بالا نسبت به دانشآموزان دارای اضطراب امتحان پایین، کمالگراتر بودند و کمالگرایی مثبت کمتر و کمالگرایی منفی بیشتری داشتند. همچنین این دانشآموزان در امور تحصیلی خود، اهمالکاری بیشتری را نشان دادند. این یافتهها در محیطهای آموزشی دارای تلویحات کاربردی میباشند و میتوانند در موفقیت تحصیلی دانشآموزان نقش داشته باشند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 700 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی کاشان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Feyz Journal of Kashan University of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | کمالگرایی | fa_IR |
| dc.subject | اهمالکاری تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | اضطراب امتحان | fa_IR |
| dc.subject | medicine | fa_IR |
| dc.subject | paraclinic | fa_IR |
| dc.title | مقایسه کمالگرایی و اهمالکاری تحصیلی در دانشآموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 24 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 585 | |
| dc.citation.epage | 591 | |