نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیران, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorچرمچیان لنگرودی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorنجفیان, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorخالقی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-09-23T17:41:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-12-13T17:41:04Z
dc.date.available1399-09-23T17:41:04Zfa_IR
dc.date.available2020-12-13T17:41:04Z
dc.date.issued2020-12-01en_US
dc.date.issued1399-09-11fa_IR
dc.identifier.citationشیران, محمدرضا, چرمچیان لنگرودی, مهدی, نجفیان, لیلا, خالقی, فاطمه. (1399). مدل سازی معادلات ساختاری آگاهی و نگرش مصرف کنندگان در مورد برچسب های مواد غذایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران, 30(191), 42-52.fa_IR
dc.identifier.issn1735-9260
dc.identifier.issn1735-9279
dc.identifier.urihttp://jmums.mazums.ac.ir/article-1-14348-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/682535
dc.description.abstractسابقه و هدف: برچسب، به ابزار ارتباطی و اطلاعاتی میان تولیدکننده/توزیع‌کننده و مشتری اشاره دارد که شامل تمام اطلاعات اختیاری و اجباری است که روی بسته‌بندی محصول به نمایش گذاشته می‌شود. شرط اولیه برای تشکیل نگرش مثبت نسبت به برچسب‌های مواد غذایی، آگاهی وآموزش است. هدف از این مطالعه، مدل‌سازی معادله ساختاری آگاهی و نگرش مصرف‌کنندگان شهر ساری در مورد برچسب‌های مواد غذایی می‌باشد. مواد و روش‌ها: مطالعه حاضر به صورت پیمایشی در سال 1398 انجام شد. جامعۀ آماری کلیه مصرف‌کنندگان مواد غذایی شهر ساری در استان مازندران بود که 167نفر از آن‌ها بر اساس فرمول کوکران به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامۀ محقق ساخته بود. همچنین بر پایه مقدار میانگین واریانس استخراج شده (621/0< AVE > 501/0) و پایایی ترکیبی (941/0< CR > 823/0)، پرسشنامه دارای روایی همگرا و پایایی مناسبی بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS V16  و SmartPLS 2.0.M3 استفاده شد. یافته‌ها: نتایج به دست آمده از مطالعه حاضر نشان داد که ویژگی‌های محصول، ویژگی‌های برچسب، سن و تحصیلات تأثیر معنی‌داری بر میزان آگاهی در خصوص اطلاعات برچسب مواد غذایی داشتند(01/0(P<. میزان آگاهی در خصوص اطلاعات برچسب مواد غذایی و سن تأثیر معنی‌داری بر نگرش نسبت به برچسب‌های مواد غذایی داشتند(01/0(P<. استنتاج: بر اساس نتایج این مطالعه، پیشنهاد می‌شود نسبت به بالا بردن آگاهی مصرف‌کننده از برچسب محصولات برای توانایی آن‌ها در استفاده و تفسیر و تغییر نگرش آن‌ها نسبت به برچسب‌های مواد غذایی اقدام گردد.fa_IR
dc.format.extent414
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مازندرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی مازندرانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Mazandaran University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآگاهیfa_IR
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.subjectبرچسب مواد غذاییfa_IR
dc.subjectصنایع غذاییfa_IR
dc.titleمدل سازی معادلات ساختاری آگاهی و نگرش مصرف کنندگان در مورد برچسب های مواد غذاییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي-کاملfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، مرکز تحقیقات سلامت فرآورده های گیاهی و دامی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم و صنایع غذایی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری شیمی ترکیبات طبیعی، مرکز تحقیقات سلامت فرآورده های گیاهی و دامی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue191
dc.citation.spage42
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد