نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکیانی, رقیهfa_IR
dc.contributor.authorمدنی, مهریfa_IR
dc.contributor.authorفتحی, آیت‌الهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-24T01:35:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-14T01:35:25Z
dc.date.available1399-08-24T01:35:15Zfa_IR
dc.date.available2020-11-14T01:35:25Z
dc.date.issued2019-07-01en_US
dc.date.issued1398-04-10fa_IR
dc.identifier.citationکیانی, رقیه, مدنی, مهری, فتحی, آیت‌اله. (1398). اثربخشی آموزش مبتنی بر ذهن‌آگاهی در کاهش عقاید وسوسه‌انگیز و لغزش در معتادین در حال ترک آمفتامین. فصل‌نامه طب انتظامی, 8(3), 111-115. doi: 10.30505/8.3.111fa_IR
dc.identifier.issn2228-6241
dc.identifier.issn2383-3483
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30505/8.3.111
dc.identifier.urihttp://teb.police.ir/teb/article-1-762-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/656660
dc.description.abstractاهداف: اعتیاد به مواد مخدر، یک مشکل فراگیر جهانی است. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر ذهن‌آگاهی در کاهش عقاید وسوسه‌انگیز و لغزش در معتادین در حال ترک آمفتامین انجام شد. مواد و روش‌ها: این پژوهش نیمه‌آزمایشی در افراد مصرف‌کننده آمفتامین مراجعه‌کننده به مراکز درمان سرپایی شهر تبریز در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ انجام شد و ۴۰ نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی در دسترس انتخاب شده و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش ۸ جلسه ۹۰دقیقه‌ای آموزش مبتنی بر ذهن‌آگاهی دریافت کرد. برای گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌های عقاید وسوسه‌انگیز و بازگشت به مصرف مواد استفاده شد و سنجش با آزمون کواریانس چندمتغیره صورت گرفت. یافته‌ها: میانگین عقاید وسوسه‌انگیز در مرحله پس‌آزمون در گروه آزمایش نسبت به پیش‌آزمون کاهش داشت و اختلاف میانگین دو گروه در پس‌آزمون معنی‌دار بود (۰۰۰۱/۰=p). میانگین لغزش در مرحله پس‌آزمون در گروه آزمایش نسبت به پیش‌آزمون کاهش داشت و اختلاف میانگین دو گروه در پس‌آزمون معنی‌دار بود (۰۰۰۱/۰=p). نتیجه‌گیری: آموزش مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر کاهش عقاید وسوسه‌انگیز و لغزش در معتادین در حال ترک آمفتامین تاثیر دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت بهداشت، امداد و درمان ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصل‌نامه طب انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Police Medicineen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30505/8.3.111
dc.subjectذهن‌آگاهیfa_IR
dc.subjectعقاید وسوسه انگیزfa_IR
dc.subjectلغزشfa_IR
dc.subjectآمفتامینfa_IR
dc.subjectاعتیادfa_IR
dc.subjectاعتیاد و سوء مصرف موادfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش مبتنی بر ذهن‌آگاهی در کاهش عقاید وسوسه‌انگیز و لغزش در معتادین در حال ترک آمفتامینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصيلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان‌شناسی، دانشکده علوم انسانی، واحد اهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان‌شناسی، دانشکده علوم انسانی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage111
dc.citation.epage115


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد