نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorوظیفه, زهراfa_IR
dc.contributor.authorسادات سعادت‌یار, فهیمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-24T01:20:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-14T01:20:28Z
dc.date.available1399-08-24T01:20:18Zfa_IR
dc.date.available2020-11-14T01:20:28Z
dc.date.issued2018-03-01en_US
dc.date.issued1396-12-10fa_IR
dc.identifier.citationوظیفه, زهرا, سادات سعادت‌یار, فهیمه. (1396). مقایسه اثرگذاری توانمند‌سازی روان‌شناختی بر شادکامی بر اساس ویژگی‌های سازمانی و جمعیت‌شناختی. فصل‌نامه طب انتظامی, 7(1), 25-30. doi: 10.30505/7.1.25fa_IR
dc.identifier.issn2228-6241
dc.identifier.issn2383-3483
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30505/7.1.25
dc.identifier.urihttp://teb.police.ir/teb/article-1-542-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/656574
dc.description.abstractاهداف: شادکامی کارکنان در حوزه کاری، موضوع مهمی برای سازمان‌هاست. محققان دریافته‌اند که بهره‌وری کارکنان شاد نسبت به کارکنان ناشاد بالاتر است. نیروی انتظامی به عنوان سازمانی که وظیفه خطیر و حساس برقراری نظم و امنیت در جامعه را بر عهده دارد، بیش از هر سازمان دیگری نیازمند دراختیارداشتن نیروهای توانمند و بانشاط است. هدف این پژوهش، مقایسه اثرگذاری توانمند‌سازی روان‌شناختی بر شادکامی بر اساس ویژگی‌های سازمانی و جمعیت‌شناختی بود. ابزار و روش‌ها: این پژوهش توصیفی- همبستگی در کلیه افسران شهر زاهدان در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۵ انجام شد. با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌بندی تصادفی، ۲۴۸ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از ۲ پرسش‌نامه استاندارد توانمندسازی روان‌شناختی اسپریتزر و شادکامی آکسفورد استفاده شد. داده‌ها با استفاده از آزمون‌های همبستگی اسپیرمن، رگرسیون، کروسکال‌والیس و آزمون یومن‌ویتنی در قالب نرم‌افزار SPSS ۱۷ تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: همبستگی ۲ شاخص توانمندسازی روان‌شناختی و شادکامی افسران پلیس با آزمون همبستگی اسپیرمن تأیید شد (۰/۷۱۵ρ=؛ ۰/۰۰۰۱p=). علاوه بر این، کلیه ابعاد ۵گانه توانمندسازی روان‌شناختی، همبستگی معناداری در سطح ۰/۰۰۰۱p= با شادکامی افسران پلیس داشتند که احساس اعتماد بیشترین اولویت را در اثرگذاری بر شادکامی داشت. توانمندسازی و شادکامی در افسران ستادی و مدیران بیش از دیگر طبقه‌ها مشاهده شد اما در سوابق خدمتی و سطوح تحصیلاتی متفاوت، تفاوت معناداری وجود نداشت. نتیجه‌گیری: کلیه ابعاد ۵گانه توانمندسازی روان‌شناختی، اثرگذاری مثبت و معنارداری بر شادکامی کارکنان دارد. توانمندسازی و شادکامی در افسران ستادی و مدیران بیش از دیگر طبقه‌ها مشاهده می‌شود ولی سوابق خدمتی و سطوح تحصیلاتی، تأثیرگذار نیستند. fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت بهداشت، امداد و درمان ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصل‌نامه طب انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Police Medicineen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30505/7.1.25
dc.subjectقدرت (روان‌شناسی)fa_IR
dc.subjectشادکامیfa_IR
dc.subjectپلیسfa_IR
dc.subjectروان‌شناسی انتظامیfa_IR
dc.titleمقایسه اثرگذاری توانمند‌سازی روان‌شناختی بر شادکامی بر اساس ویژگی‌های سازمانی و جمعیت‌شناختیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتوصيفی و ارزيابیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage25
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد