نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصلواتیان, دکتر سیاوشfa_IR
dc.contributor.authorسیدی, سید محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorدی. مولر, سوزانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-24T01:05:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-14T01:05:39Z
dc.date.available1399-08-24T01:05:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-14T01:05:39Z
dc.date.issued2015-09-01en_US
dc.date.issued1394-06-10fa_IR
dc.identifier.citationصلواتیان, دکتر سیاوش, سیدی, سید محمدرضا, دی. مولر, سوزان. (1394). «توجه به درد دیگران»: رسانه‌ها، سوگیری و پوشش بلایای بین‌المللی. دانش پیشگیری و مدیریت بحران, 5(2), 144-162.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5955
dc.identifier.issn2538-1814
dc.identifier.urihttp://dpmk.ir/article-1-49-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/656430
dc.description.abstractزمینه وهدف: هدف این مقاله ،نوع پوشش رسانه‌ای از بلایای طبیعی در دیدگاه رسانه های غربی است که بیشتر درباره پاسخ محلی و ملی دولت‌ها، درباره فقر و نژاد، درباره فرهنگ و جامعه و درباره تلاش‌های خارجی برای امدادرسانی و تعهدات بومی برای بازسازی صحبت شده است. روش: روش مطالعه به صورت  روش تاریخی موضوع معینی که در گذشته در یک مقطع زمانی اتفاق افتاده است، بررسی شده است. محقق در آن می کوشد، از طریق گردآوری اطلاعات (اسناد و مدارک) مربوط به موضوعی تاریخی و بررسی صحت و سقم آن اطلاعات و نیز تجزیه و تحلیل آنها به کشف حقایق مربوط به آن موضوع دست پیدا کند. در این تحقیق  ازمنابع اطلاعات اولیه و ثانویه استفاده شده است. یافته و نتیجه گیری: با بررسی پوشش بحران‌های  گذشته می‌توان آنچه را برای رسانه‌های جریان غالب در آمریکا مهم بوده است نتیجه گرفت؛ اغلب خروجی‌های رسانه‌های جریان غالب آمریکا، بحران‌ها و سوانح بین‌المللی را با نگاهی کل‌نگر در نظر نمی‌گیرند. در این رسانه‌ها، بحران‌ها، بحران نیستند؛ بلکه نوعی کالای مجازی برای فروش به مخاطبانی دم‌دمی مزاج هستند که از میان فهرستِ انتخابِ بلندبالایی تصمیم می‌گیرند که چه خبری را از بلایای حزن‌انگیز گرفته تا جدایی افراد مشهور به مصرف برسانند. در اغلب موارد، ویژگی‌های بحران را حسابداران رسانه‌ها با اولویت‌ها و انتظارات خاص، ارزیابی می‌کنند؛ و معمولاً اولویت‌های رسانه‌ها با اولویت‌های مقامات دولتی، خط‌مشی‌گذاران، سازمان‌های غیردولتی، مدیران بیمه یا حتی جمع‌کنندگان اخبار، بسیار متفاوت است.در حالی که امدادگران به بحران‌ها نگاه می‌کنند و آن‌ها را بحران  می‌بینند رسانه‌ها به بحران‌ها، نگاه می‌کنند اما آنها را اخباری می‌بینند که برای اغلب آن‌ها، حکم کالا را دارند.با این طرز تلقی، فهم این که چرا مؤسساتِ رسانه‌ای فاقد هر گونه غریزه کاری ذاتی حتی برای پوشش فجایع بزرگ، گذشته از بلایای ابتدایی هستند امکان‌پذیر خواهد بود. اکثر رسانه‌های جریان غالب پیش از توجه به «اهمیت» بحران، در جست‌وجوی «فرصت» هستند. . *نویسنده: سوزان دی. مولر[1] ترجمه و تلخیص: سیاوش صلواتیان[2]، سیدمحمدرضا سیدی[3] *استاد دانشکده روزنامه‌نگاری، دانشگاه مریلند، مدیر مرکز بین‌المللی رسانه‌ها و اولویت‌های عمومی (ICMPA)، smoeller@umd.edu 2-دکتری مدیریت رسانه، استادیار دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشگاه صداوسیما، salavatian@gmail.com 3- دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه تربیت مدرس، naseroddin@gmail.com   [1] . Susan D. Moellerfa_IR
dc.format.extent401
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofدانش پیشگیری و مدیریت بحرانfa_IR
dc.relation.ispartofDisaster Prevention and Management Knowledgeen_US
dc.subjectبلایا بین المللیfa_IR
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectسوگیریfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.title«توجه به درد دیگران»: رسانه‌ها، سوگیری و پوشش بلایای بین‌المللیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیماfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه مریلند، مدیر مرکز بین‌المللی رسانه‌ها و اولویت‌های عمومیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage144
dc.citation.epage162


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد