نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسازور, سیدعلیfa_IR
dc.contributor.authorنوری, ربابهfa_IR
dc.contributor.authorساعی, رضوانfa_IR
dc.contributor.authorحاتمی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T22:47:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T22:47:59Z
dc.date.available1399-08-23T22:47:58Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T22:47:59Z
dc.date.issued2017-08-01en_US
dc.date.issued1396-05-10fa_IR
dc.identifier.citationسازور, سیدعلی, نوری, ربابه, ساعی, رضوان, حاتمی, محمد. (1396). تاثیر آموزش روانی مبتنی بر پذیرش و تعهد در تنظیم هیجان ابرازشده خانواده بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 21(3), 265-271.fa_IR
dc.identifier.issn1029-7855
dc.identifier.issn2008-9821
dc.identifier.urihttp://feyz.kaums.ac.ir/article-1-3213-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/646365
dc.description.abstractسابقه و هدف: یکی از فاکتورهای مهم در عود اختلالات روانپزشکی هیجانات ابرازشده است که شامل درگیری عاطفی بیش ­ازحد و انتقاد و خصومت اعضای خانواده نسبت به عضو بیمار می ­باشد. از آنجائی­ که استرس ناشی از این هیجانات باعث فرسودگی و عود در فرد مبتلا به اختلال می­ گردد، پژوهش حاضر به­ منظور بررسی تاثیر آموزش روانی مبتنی بر پذیرش و تعهد در تنظیم هیجان ابرازشده در خانواده بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی صورت گرفته است. مواد و روش ­ها: این مطالعه نیمه­ تجربی روی خانواده بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی مراجعه کننده به بیمارستان روانپزشکی کاشان انجام شد. نمونه­ ها به ­روش مبتنی بر هدف انتخاب شدند. پرسشنامه هیجان ابرازشده قبل و پس از مداخله توسط مراقبین تکمیل گردید. آموزش روانی خانواده مبتنی بر رویکرد پذیرش و تعهد به­ عنوان مداخله در 10 جلسه آموزش داده شد. نتایج: یافته‌های حاصل از این مطالعه نشان داد که سطح هیجان ابرازشده در خانواده بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی بعد از مداخله به شکل معنی‌داری کاهش پیدا کرده است. به ­علاوه، کاهش سطح هیجان ابراز شده در تمامی چهار زیر مقیاس نگرش منفی، تحمل و انتظار، مزاحمت و مداخله‌گری و پاسخ هیجانی نیز معنی‌دار بوده است (0/001<P). نتیجه­ گیری: آموزش روانی مبتنی بر پذیرش و تعهد در تنظیم هیجان ابرازشده خانواده بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی می­ تواند موثر باشد.fa_IR
dc.format.extent240
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.relation.ispartofدوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيضfa_IR
dc.relation.ispartofFeyz Journal of Kashan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectاختلال دوقطبیfa_IR
dc.subjectپذیرش و تعهدfa_IR
dc.subjectهیجان ابراز شدهfa_IR
dc.subjectخانوادهfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش روانی مبتنی بر پذیرش و تعهد در تنظیم هیجان ابرازشده خانواده بیماران مبتلا به اختلال دوقطبیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی بالینی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی بالینی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی بالینی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی بالینی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue3
dc.citation.spage265
dc.citation.epage271


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد