نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعسکری تبار, انسیه ساداتfa_IR
dc.contributor.authorشهابی کاسب, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorاستیری, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T22:41:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T22:41:50Z
dc.date.available1399-08-23T22:41:49Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T22:41:50Z
dc.date.issued2020-03-01en_US
dc.date.issued1398-12-11fa_IR
dc.identifier.citationعسکری تبار, انسیه سادات, شهابی کاسب, محمدرضا, استیری, زهرا. (1398). اثر تمرینات بینایی با و بدون حرکات فعالانه بر مهارت های حرکتی کودکان دارای تنبلی چشم. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 24(1), 80-89.fa_IR
dc.identifier.issn1029-7855
dc.identifier.issn2008-9821
dc.identifier.urihttp://feyz.kaums.ac.ir/article-1-3893-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/645812
dc.description.abstractسابقه و هدف: امروزه یکی از روش‌های تمرینی که موجب ارتقای عملکرد و پیشرفت در مهارت­ های حرکتی می­ شود، تمرینات بینایی است. از این‌رو، هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثر تمرینات بینایی با و بدون حرکات فعالانه بر مهارت حرکتی کودکان دارای تنبلی چشم بود. مواد و روش ­ها: پژوهش حاضر از نوع نیمه‌تجربی با طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون بود. 40 کودک 5 تا 8 سال دارای تنبلی چشم به ­صورت تصادفی در گروه‌های تمرینات بینایی بدون حرکات فعالانه، تمرینات بینایی با حرکات فعالانه (بینایی - دستی و بینایی - جابه­ جایی) و کنترل قرار گرفتند. آزمودنی ­های گروه­ های آزمایشی در 12 جلسه ­ی 30 دقیقه ­ای به تمرین پرداختند و آزمودنی­ های گروه کنترل به فعالیت ­های روزمره خود مشغول بودند. آزمودنی­ ها قبل و بعد از انجام تمرینات در آزمون لینکلن اوزرتسکی شرکت کردند. نتایج: نتایج آزمون تحلیل واریانس یک‌طرفه و آزمون تعقیبی توکی در پس‌آزمون، نشان داد که تفاوت معنی­دار آماری بین گروه ­های آزمایشی و گروه کنترل در مهارت‌های حرکتی کودکان دارای تنبلی چشم وجود دارد (0/05 <P)؛ ولیکن تفاوت معنی­ دار آماری بین گروه­ های آزمایشی مشاهده نشد (0/05 <P). نتیجه­ گیری: به ­طور کلی نتایج پژوهش حاضر نشان داد که تمرینات بینایی با و بدون حرکات فعالانه، می‌تواند موجب بهبود مهارت ­های حرکتی در کودکان تنبلی چشم ‌شود. fa_IR
dc.format.extent284
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.relation.ispartofدوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيضfa_IR
dc.relation.ispartofFeyz Journal of Kashan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectتنبلی چشمfa_IR
dc.subjectتمرینات بیناییfa_IR
dc.subjectمهارت حرکتیfa_IR
dc.subjectmedicinefa_IR
dc.subjectparaclinicfa_IR
dc.titleاثر تمرینات بینایی با و بدون حرکات فعالانه بر مهارت های حرکتی کودکان دارای تنبلی چشمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه رفتار حرکتی، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه رفتار حرکتی، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه رفتار حرکتی، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue1
dc.citation.spage80
dc.citation.epage89


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد