نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخزایی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorشعیری, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorحیدری نسب, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorجلالی, محمد رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T22:40:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T22:40:02Z
dc.date.available1399-08-23T22:40:02Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T22:40:02Z
dc.date.issued2014-06-01en_US
dc.date.issued1393-03-11fa_IR
dc.identifier.citationخزایی, فاطمه, شعیری, محمدرضا, حیدری نسب, لیلا, جلالی, محمد رضا. (1393). مقایسه میزان خود کارآمدی، عزت نفس، اضطراب اجتماعی، کم رویی و پرخاش گری در دانش آموزان دبیرستانی با سطوح جرأت ورزی متفاوت. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 18(3), 229-238.fa_IR
dc.identifier.issn1029-7855
dc.identifier.issn2008-9821
dc.identifier.urihttp://feyz.kaums.ac.ir/article-1-2305-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/645660
dc.description.abstractسابقه و هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسه میزان خودکارآمدی، عزت نفس، اضطراب اجتماعی، کم­رویی و پرخاش­گری دانش آموزان دبیرستانی با جرأت ورزی بالا، متوسط و پایین بوده است. مواد و روش­ها: نمونه­های تحقیق (311 دانش آموز پایه دوم و سوم مقطع دبیرستان) از نواحی پنج­گانه شمال، جنوب، مرکز، غرب و شرق تهران با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای برگزیده شدند. بر اساس میانگین و انحراف معیار جرأت ورزی، آزمودنی­های دارای جرأت ورزی بالا، متوسط و پایین مشخص شدند و مقایسه متغیرهای تحقیق در سه گروه یاد شده بر مبنای تحلیل واریانس چند متغیره انجام گردید. نتایج: تحلیل داده­های مطالعه نشان داد که F مشاهده شده مربوط به ویلکز برابر 12/4 است که در سطح آلفای 001/0 معنی­دار بود. نتایج تحلیل واریانس مربوط به هر متغیر به شکل جداگانه نشان داد که میزان خود کارآمدی (77/13 F : و 001/0> P) و عزت نفس (80/4 F : و 001/ 0> P) در دانش آموزان با سطوح جرأت ورزی بالا، پایین و متوسط متفاوت است. هم­چنین، نتایج مربوط به پرخاش­گری (01/12 F : و 001/ 0 > P )، اضطراب اجتماعی (24/ 5 F: و 001/0 >P) و کم­رویی (65/8 F: و 001/ 0>P) نشان می­دهد که متغیرهای یاد شده در نوجوانان با سطوح جرأت ورزی بالا، پایین و متوسط متفاوت است. نتیجه­گیری: نتایج به­دست آمده نشان داد که آزمودنی­های دارای جرأت ورزی بالا، خود کارآمدی و عزت نفس بیشتری را نسبت به گروه دارای جرأت­ورزی پایین گزارش می­کنند و هم­چنین اضطراب اجتماعی، کم­رویی و پرخاش­گری کمتری را نسبت به گروه داری جرأت ورزی پایین نشان می­دهند.fa_IR
dc.format.extent285
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.relation.ispartofدوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيضfa_IR
dc.relation.ispartofFeyz Journal of Kashan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectاضطراب اجتماعیfa_IR
dc.subjectپرخاشگریfa_IR
dc.subjectجرأت ورزیfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectعزت نفسfa_IR
dc.subjectکمروییfa_IR
dc.subjectmedicinefa_IR
dc.subjectparaclinicfa_IR
dc.titleمقایسه میزان خود کارآمدی، عزت نفس، اضطراب اجتماعی، کم رویی و پرخاش گری در دانش آموزان دبیرستانی با سطوح جرأت ورزی متفاوتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شاهدfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue3
dc.citation.spage229
dc.citation.epage238


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد