نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایمانی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorکریمی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorبهبهانی, مهدیهfa_IR
dc.contributor.authorامیدی, عبداللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T22:39:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T22:39:41Z
dc.date.available1399-08-23T22:39:41Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T22:39:41Z
dc.date.issued2017-06-01en_US
dc.date.issued1396-03-11fa_IR
dc.identifier.citationایمانی, مهدی, کریمی, جواد, بهبهانی, مهدیه, امیدی, عبدالله. (1396). بررسی نقش ذهن‌آگاهی، انعطاف‌پذیری روان‌شناختی و خودشناسی انسجامی بر بهزیستی روان‌شناختی دانشجویان. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 21(2), 170-177.fa_IR
dc.identifier.issn1029-7855
dc.identifier.issn2008-9821
dc.identifier.urihttp://feyz.kaums.ac.ir/article-1-3356-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/645628
dc.description.abstractسابقه و هدف: پژوهش‌ها نشان داده است که بهزیستی روان‌شناختی تا حد کمی تحت شرایط محیطی است و در این میان ویژگی‌های روان‌شناختی افراد نقش مهم‌تری دارد. این پژوهش با هدف بررسی نقش ذهن‌آگاهی، انعطاف‌پذیری روان‌شناختی و خودشناسی انسجامی بر بهزیستی روان‌شناختی دانشجویان انجام گرفت. مواد و روش‌ها: در قالب یک پژوهش توصیفی-مقطعی، از بین کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان 300 نفر به روش سهمیه‌ای ابتدا از طریق رشته و سپس از طریق دانشکده‌ انتخاب شدند و در نهایت اطلاعات 241 نفر از آنها وارد پژوهش گردید. ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامه بهزیستی ریف (RSPWB-18)، پرسشنامه ذهن­آگاهی (MAAS)، پرسشنامه پذیرش و عمل (AAQ-II) و مقیاس خود­شناسی انسجامی (ISKS) بود. نتایج: تحلیل همبستگی پیرسون نشان داد که بین ذهن‌آگاهی، انعطاف‌پذیری روان‌شناختی و خودشناسی انسجامی با بهزیستی روان‌شناختی رابطه مثبت معنی‌داری وجود دارد. هم ­چنین، یافته‌ها نشان داد که متغیرهای ذهن‌آگاهی، انعطاف‌پذیری روان‌شناختی و خود­شناسی انسجامی نقش معنی‌داری در پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی دانشجویان داشته، به­ طوری­ که این سه متغیر 21 درصد از تغییرات بهزیستی روان‌شناختی را پیش‌بینی کردند. نتیجه‌گیری: در مجموع می­ توان گفت ذهن‌آگاهی، انعطاف‌پذیری روان‌شناختی و خودشناسی انسجامی توان تبیین بخشی از واریانس بهزیستی روانشناختی را دارند.fa_IR
dc.format.extent198
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.relation.ispartofدوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيضfa_IR
dc.relation.ispartofFeyz Journal of Kashan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectانعطاف‌پذیری روان‌شناختیfa_IR
dc.subjectبهزیستی روان‌شناختیfa_IR
dc.subjectدانشجوfa_IR
dc.subjectذهن‌آگاهیfa_IR
dc.subjectخودشناسیfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleبررسی نقش ذهن‌آگاهی، انعطاف‌پذیری روان‌شناختی و خودشناسی انسجامی بر بهزیستی روان‌شناختی دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ملایرfa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue2
dc.citation.spage170
dc.citation.epage177


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد