| dc.contributor.author | ایمانی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | کریمی, جواد | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهبهانی, مهدیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | امیدی, عبدالله | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T22:39:41Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T22:39:41Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T22:39:41Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T22:39:41Z | |
| dc.date.issued | 2017-06-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-03-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ایمانی, مهدی, کریمی, جواد, بهبهانی, مهدیه, امیدی, عبدالله. (1396). بررسی نقش ذهنآگاهی، انعطافپذیری روانشناختی و خودشناسی انسجامی بر بهزیستی روانشناختی دانشجویان. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 21(2), 170-177. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1029-7855 | |
| dc.identifier.issn | 2008-9821 | |
| dc.identifier.uri | http://feyz.kaums.ac.ir/article-1-3356-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/645628 | |
| dc.description.abstract | سابقه و هدف: پژوهشها نشان داده است که بهزیستی روانشناختی تا حد کمی تحت شرایط محیطی است و در این میان ویژگیهای روانشناختی افراد نقش مهمتری دارد. این پژوهش با هدف بررسی نقش ذهنآگاهی، انعطافپذیری روانشناختی و خودشناسی انسجامی بر بهزیستی روانشناختی دانشجویان انجام گرفت.
مواد و روشها: در قالب یک پژوهش توصیفی-مقطعی، از بین کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان 300 نفر به روش سهمیهای ابتدا از طریق رشته و سپس از طریق دانشکده انتخاب شدند و در نهایت اطلاعات 241 نفر از آنها وارد پژوهش گردید. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه بهزیستی ریف (RSPWB-18)، پرسشنامه ذهنآگاهی (MAAS)، پرسشنامه پذیرش و عمل (AAQ-II) و مقیاس خودشناسی انسجامی (ISKS) بود.
نتایج: تحلیل همبستگی پیرسون نشان داد که بین ذهنآگاهی، انعطافپذیری روانشناختی و خودشناسی انسجامی با بهزیستی روانشناختی رابطه مثبت معنیداری وجود دارد. هم چنین، یافتهها نشان داد که متغیرهای ذهنآگاهی، انعطافپذیری روانشناختی و خودشناسی انسجامی نقش معنیداری در پیشبینی بهزیستی روانشناختی دانشجویان داشته، به طوری که این سه متغیر 21 درصد از تغییرات بهزیستی روانشناختی را پیشبینی کردند.
نتیجهگیری: در مجموع می توان گفت ذهنآگاهی، انعطافپذیری روانشناختی و خودشناسی انسجامی توان تبیین بخشی از واریانس بهزیستی روانشناختی را دارند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 198 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی کاشان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Feyz Journal of Kashan University of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | انعطافپذیری روانشناختی | fa_IR |
| dc.subject | بهزیستی روانشناختی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجو | fa_IR |
| dc.subject | ذهنآگاهی | fa_IR |
| dc.subject | خودشناسی | fa_IR |
| dc.subject | عمومى | fa_IR |
| dc.title | بررسی نقش ذهنآگاهی، انعطافپذیری روانشناختی و خودشناسی انسجامی بر بهزیستی روانشناختی دانشجویان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه ملایر | fa_IR |
| dc.contributor.department | کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی کاشان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 21 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 170 | |
| dc.citation.epage | 177 | |