| dc.contributor.author | امیدی, عبدالله | fa_IR |
| dc.contributor.author | اکبری, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | جدی آرانی, طیبه سادات | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T22:38:24Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T22:38:24Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T22:38:24Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T22:38:24Z | |
| dc.date.issued | 2011-06-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-03-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | امیدی, عبدالله, اکبری, حسین, جدی آرانی, طیبه سادات. (1390). بررسی اثر بخشی آموزش کارگاهی بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 15(2), 114-119. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1029-7855 | |
| dc.identifier.issn | 2008-9821 | |
| dc.identifier.uri | http://feyz.kaums.ac.ir/article-1-1161-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/645522 | |
| dc.description.abstract | سابقه و هدف: اعتماد بهنفس یک احساس ظریف و دقیق است که در بهداشت جسمی و روانی افراد بسیار موثر بوده و بهعنوان یکی از زمینههای آسیب پذیری نسبت به افسردگی مد نظر قرار میگیرد. هدف از این مطالعه ارتقاء اعتماد بهنفس دانشجویان با استفاده از کارگاه آموزشی است. مواد و روشها: در پژوهش حاضر که یک مطالعه آزمایشی با تخصیص تصادفی بلوکی است، 106 نفر از دانشجویان (54 نفر گروه آزمایش و 52 نفر گروه شاهد) شرکت کردند. برای گروه آزمایش 6 ساعت آموزش بهروش کارگاهی برگزار گردید. پرسشنامه اعتماد بهنفس آیزنک در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون و نیز یکماه پس از کارگاه بهعنوان پیگیری اجرا شده و در نهایت، میانگین نمره اعتماد به نفس در هر دو گروه قبل و بعد از مداخله محاسبه شد.نتایج: میانگین نمره اعتماد بهنفس در گروه آزمایش از 50/20 در پیش آزمون به 22/23 در پس آزمون افزایش یافت (001/0=P). همچنین، میانگین نمره آزمون یکماه پس از برگزاری کارگاه در مرحله پیگیری به 60/22 رسید که نشاندهنده افزایش معنیداری در میزان اعتماد به نفس در مرحله پیگیری است (001/0=P)، در حالیکه در گروه شاهد این اعداد از 29/21 در پیش آزمون به 24/21 در پس آزمون کاهش یافت. همچنین میانگین نمره آزمون در مرحله پیگیری به 27/21 رسید و تغییر معنیداری در نمره اعتماد بهنفس مشاهده نشد.نتیجهگیری: نتایج حاصل از تحقیق، بیانگر آن است که کارگاه آموزشی ارتقا اعتماد بهنفس تاثیر مثبتی بر میزان اعتماد بهنفس دانشجویان داشته است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 168 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی کاشان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Feyz Journal of Kashan University of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | آموزش | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | اعتماد به نفس | fa_IR |
| dc.subject | عمومى | fa_IR |
| dc.title | بررسی اثر بخشی آموزش کارگاهی بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی کاشان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 114 | |
| dc.citation.epage | 119 | |