نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسلامی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorنفیسی, حامدfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, سید امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:43:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:43:18Z
dc.date.available1399-08-23T17:43:18Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:43:18Z
dc.date.issued2019-09-01en_US
dc.date.issued1398-06-10fa_IR
dc.identifier.citationاسلامی, رضا, نفیسی, حامد, حسینی, سید امیر. (1398). ارائه روشی جدید به منظور بهینه‌سازی مدیریت شارژ و دشارژ PHEVها با هدف بهبود پارامترهای الکتریکی شبکه. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, 8(1), 41-52.fa_IR
dc.identifier.issn2322-2344
dc.identifier.issn10
dc.identifier.urihttp://ieijqp.ir/article-1-604-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/627804
dc.description.abstractمشکلات مربوط به هزینه و آلایندگی سوخت­های فسیلی موجب افزایش انگیزه در بهره­برداری از خودروهای الکتریکی شده است. با این وجود، استفاده از این خودروها بدلیل بار الکتریکی مضاعفی که به شبکه برق تحمیل می­کنند، با چالش همراه است. براین­اساس در این مقاله روشی ارائه شده است که با مدیریت بهینه شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی هیبریدی (PHEV[1])، پارامترهای الکتریکی شبکه شامل تلفات و پروفیل ولتاژ بهبود یابند. مدیریت بهینه مدنظر مقاله حاضر، مدیریت همزمان توان اکتیو و راکتیو PHEVها را شامل می­شود. بمنظور اجرای مدیریت بهینه، در این مقاله رفتار احتمالی مصرف­کنندگان و PHEVها براساس فاکتورهای تاثیرگذار در آن­ها مدلسازی شده است. با توجه به تعدد فاکتورهای مدنظر و عدم همگرایی مسئله توسط روش­های عادی بهینه­سازی، روش بهینه­سازی دو مرحله­ای پیشنهاد داده شده است که با مدیریت توان اکتیو و راکتیو PHEVها، امکان دستیابی به اهداف مدنظر را فراهم می­کند. از مزیت­های روش پیشنهادی می­توان به کاهش حجم محاسبات با توجه به حل مساله در هر پله زمانی به صورت مستقل و در نتیجه کاهش زمان حل مساله بهینه­سازی­ اشاره کرد. روش پیشنهادی با انجام تکرارهای مونت­کارلو بر روی شش سناریوی مدیریت توان مختلف توسط نرم­افزارهای GAMS و DIgSILENT بر روی شبکه واقعی kV20 توزیع سیرجان در استان کرمان پیاده­سازی شده است. نتایج حاصل از انجام سناریوهای مختلف نشان می­دهند که مدیریت اعمالی بر شارژ و دشارژ PHEVها موجب صاف­تر شدن پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات شبکه گردیده است. بنابراین با استفاده از روش پیشنهادی، بار الکتریکی مضاعف تحمیل شده به شبکه توسط خودروهای برقی نه تنها باعث افزایش تلفات انرژی نخواهد شد، بلکه با مدیریت صحیح PHEVها، تلفات شبکه در مقایسه با عدم حضور آن­ها کاهش خواهد یافت.   [1]  Plug in Hybrid Electric Vehiclefa_IR
dc.format.extent817
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Electric Industry Journal of Quality and Productivityen_US
dc.subjectتلفات انرژیfa_IR
dc.subjectخودرو الکتریکی هیبریدی (PHEV)fa_IR
dc.subjectریزشبکهfa_IR
dc.subjectمدیریت توانfa_IR
dc.subjectبرق و کامپیوترfa_IR
dc.titleارائه روشی جدید به منظور بهینه‌سازی مدیریت شارژ و دشارژ PHEVها با هدف بهبود پارامترهای الکتریکی شبکهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده برق دانشگاه صنعتی سهند تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی و مهندسی گلپایگانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue1
dc.citation.spage41
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد