• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه روشی جدید به منظور بهینه‌سازی مدیریت شارژ و دشارژ PHEVها با هدف بهبود پارامترهای الکتریکی شبکه

    (ندگان)پدیدآور
    اسلامی, رضانفیسی, حامدحسینی, سید امیر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    817.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مشکلات مربوط به هزینه و آلایندگی سوخت­های فسیلی موجب افزایش انگیزه در بهره­برداری از خودروهای الکتریکی شده است. با این وجود، استفاده از این خودروها بدلیل بار الکتریکی مضاعفی که به شبکه برق تحمیل می­کنند، با چالش همراه است. براین­اساس در این مقاله روشی ارائه شده است که با مدیریت بهینه شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی هیبریدی (PHEV[1])، پارامترهای الکتریکی شبکه شامل تلفات و پروفیل ولتاژ بهبود یابند. مدیریت بهینه مدنظر مقاله حاضر، مدیریت همزمان توان اکتیو و راکتیو PHEVها را شامل می­شود. بمنظور اجرای مدیریت بهینه، در این مقاله رفتار احتمالی مصرف­کنندگان و PHEVها براساس فاکتورهای تاثیرگذار در آن­ها مدلسازی شده است. با توجه به تعدد فاکتورهای مدنظر و عدم همگرایی مسئله توسط روش­های عادی بهینه­سازی، روش بهینه­سازی دو مرحله­ای پیشنهاد داده شده است که با مدیریت توان اکتیو و راکتیو PHEVها، امکان دستیابی به اهداف مدنظر را فراهم می­کند. از مزیت­های روش پیشنهادی می­توان به کاهش حجم محاسبات با توجه به حل مساله در هر پله زمانی به صورت مستقل و در نتیجه کاهش زمان حل مساله بهینه­سازی­ اشاره کرد. روش پیشنهادی با انجام تکرارهای مونت­کارلو بر روی شش سناریوی مدیریت توان مختلف توسط نرم­افزارهای GAMS و DIgSILENT بر روی شبکه واقعی kV20 توزیع سیرجان در استان کرمان پیاده­سازی شده است. نتایج حاصل از انجام سناریوهای مختلف نشان می­دهند که مدیریت اعمالی بر شارژ و دشارژ PHEVها موجب صاف­تر شدن پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات شبکه گردیده است. بنابراین با استفاده از روش پیشنهادی، بار الکتریکی مضاعف تحمیل شده به شبکه توسط خودروهای برقی نه تنها باعث افزایش تلفات انرژی نخواهد شد، بلکه با مدیریت صحیح PHEVها، تلفات شبکه در مقایسه با عدم حضور آن­ها کاهش خواهد یافت.   [1]  Plug in Hybrid Electric Vehicle
    کلید واژگان
    تلفات انرژی
    خودرو الکتریکی هیبریدی (PHEV)
    ریزشبکه
    مدیریت توان
    برق و کامپیوتر

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-09-01
    1398-06-10
    ناشر
    انجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده برق دانشگاه صنعتی سهند تبریز
    دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر
    دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان

    شاپا
    2322-2344
    10
    URI
    http://ieijqp.ir/article-1-604-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/627804

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب