نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآقاابراهیمی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorطاهریان, حسینfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی پور, محمدمهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:41:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:41:54Z
dc.date.available1399-08-23T17:41:53Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:41:54Z
dc.date.issued2015-03-01en_US
dc.date.issued1393-12-10fa_IR
dc.identifier.citationآقاابراهیمی, محمدرضا, طاهریان, حسین, قاسمی پور, محمدمهدی. (1393). برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی در پارکینگ براساس بار پیش‌بینی شده در محیط حساس به قیمت شبکه‌های هوشمند. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, 3(2), 11-19.fa_IR
dc.identifier.issn2322-2344
dc.identifier.issn10
dc.identifier.urihttp://ieijqp.ir/article-1-161-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/627693
dc.description.abstractاستفاده از خودروهای الکتریکی علاوه بر کاهش نگرانی‌های زیست محیطی، می‌تواند در کاهش پیک و پر کردن دره‌های مشخصه بار روزانه شبکه نقش به‌سزایی داشته باشد. به‌بیان دیگر در بستر شبکه‌های هوشمند، می‌توان با برنامه‌ریزی فرآیند شارژ و دشارژ باتری‌ خودروهای الکتریکی مشخصه بار شبکه را بهبود داد. در شبکه‌های‌ هوشمند مشترکان به صورت لحظه‌ای از بار و قیمت الکتریکی باخبر می‌باشند و توانایی واکنش نسبت به قیمت‌ها را دارند. این الگوی واکنش باعث تغییرات گسترده در منحنی بار شبکه می‌گردد. در این مقاله مدلی چندمرحله‌ای با استفاده از شبکه‌عصبی و شبکه فازی-عصبی جهت پیش‌بینی بار الکتریکی روز آینده در محیط حساس به قیمت شبکه‌های هوشمند ارائه شده است. سپس برای تعیین مدل بار و تولید مجموعه خودروهای الکتریکی براساس بار پیش‌بینی‌ شده روز آینده با در نظر گرفتن استراتژی بهره‌برداری شارژ و دشارژ هوشمند، مدل احتمالاتی کاملی از این خودروها در محدودۀ پارکینگ‌ها ارائه شده است. این مدل احتمالاتی بر پایه یک روش ترکیبی جدید شامل الگوریتم بهینه‌سازی رقابت استعماری و شبیه‌سازی مونت‌کارلوی‌ ترتیبی می‌باشد. نهایتاً مدل پیشنهادی به داده‌های بار چهار روز نمونه از سال‌های 2014-2013 بازار برق استرالیا منطقه NSW اعمال شده است و برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی در پارکینگ براساس بار پیش‌بینی شده برای روز آینده تعیین گردیده است.fa_IR
dc.format.extent679
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Electric Industry Journal of Quality and Productivityen_US
dc.subjectاصلاح مشخصه بارfa_IR
dc.subjectبارهای حساس به قیمتfa_IR
dc.subjectپیش‌بینی بارfa_IR
dc.subjectخودروهای الکتریکیfa_IR
dc.subjectشبکه هوشمندfa_IR
dc.subjectشبکه عصبیfa_IR
dc.subjectشبکه فازی-عصبیfa_IR
dc.subjectمونت کارلوی ترتیبی.fa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleبرنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی در پارکینگ براساس بار پیش‌بینی شده در محیط حساس به قیمت شبکه‌های هوشمندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بیرجندfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بیرجندfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بیرجندfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage11
dc.citation.epage19


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد