| dc.contributor.author | آقاابراهیمی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | طاهریان, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | قاسمی پور, محمدمهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T17:41:53Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T17:41:54Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T17:41:53Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T17:41:54Z | |
| dc.date.issued | 2015-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-12-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | آقاابراهیمی, محمدرضا, طاهریان, حسین, قاسمی پور, محمدمهدی. (1393). برنامهریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی در پارکینگ براساس بار پیشبینی شده در محیط حساس به قیمت شبکههای هوشمند. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, 3(2), 11-19. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-2344 | |
| dc.identifier.issn | 10 | |
| dc.identifier.uri | http://ieijqp.ir/article-1-161-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/627693 | |
| dc.description.abstract | استفاده از خودروهای الکتریکی علاوه بر کاهش نگرانیهای زیست محیطی، میتواند در کاهش پیک و پر کردن درههای مشخصه بار روزانه شبکه نقش بهسزایی داشته باشد. بهبیان دیگر در بستر شبکههای هوشمند، میتوان با برنامهریزی فرآیند شارژ و دشارژ باتری خودروهای الکتریکی مشخصه بار شبکه را بهبود داد. در شبکههای هوشمند مشترکان به صورت لحظهای از بار و قیمت الکتریکی باخبر میباشند و توانایی واکنش نسبت به قیمتها را دارند. این الگوی واکنش باعث تغییرات گسترده در منحنی بار شبکه میگردد. در این مقاله مدلی چندمرحلهای با استفاده از شبکهعصبی و شبکه فازی-عصبی جهت پیشبینی بار الکتریکی روز آینده در محیط حساس به قیمت شبکههای هوشمند ارائه شده است. سپس برای تعیین مدل بار و تولید مجموعه خودروهای الکتریکی براساس بار پیشبینی شده روز آینده با در نظر گرفتن استراتژی بهرهبرداری شارژ و دشارژ هوشمند، مدل احتمالاتی کاملی از این خودروها در محدودۀ پارکینگها ارائه شده است. این مدل احتمالاتی بر پایه یک روش ترکیبی جدید شامل الگوریتم بهینهسازی رقابت استعماری و شبیهسازی مونتکارلوی ترتیبی میباشد. نهایتاً مدل پیشنهادی به دادههای بار چهار روز نمونه از سالهای 2014-2013 بازار برق استرالیا منطقه NSW اعمال شده است و برنامهریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی در پارکینگ براساس بار پیشبینی شده برای روز آینده تعیین گردیده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 679 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity | en_US |
| dc.subject | اصلاح مشخصه بار | fa_IR |
| dc.subject | بارهای حساس به قیمت | fa_IR |
| dc.subject | پیشبینی بار | fa_IR |
| dc.subject | خودروهای الکتریکی | fa_IR |
| dc.subject | شبکه هوشمند | fa_IR |
| dc.subject | شبکه عصبی | fa_IR |
| dc.subject | شبکه فازی-عصبی | fa_IR |
| dc.subject | مونت کارلوی ترتیبی. | fa_IR |
| dc.subject | تخصصي | fa_IR |
| dc.title | برنامهریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی در پارکینگ براساس بار پیشبینی شده در محیط حساس به قیمت شبکههای هوشمند | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه بیرجند | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه بیرجند | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه بیرجند | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 11 | |
| dc.citation.epage | 19 | |