استفاده از روش تدریس ارتباطی برای افزایش یادگیری کلی زبان آموزان
(ندگان)پدیدآور
مرعشی, حمیدبیگ زاده, لیلانوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این مطالعه بررسی تاثیر یادگیری توأم با همکاری بر یادگیری کلی و انگیزه زبان آموزانbrایرانی بوده است. به منظور دستیابی به هدف این تحقیق، 56 نفر از زبان آموزان آموزشگاه زبان صبا درbrانتخاب شده PET تهران از میان 90 زبان آموز بر اساس نتایج به دست آمده از آزمون استاندارد انگلیسیbrو در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. در هر دو گروه، محتوای مشخص شده طی 24 جلسه توسطbrپژوهشگر/مدرس تدریس شد با این تفاوت که در گروه تحقیق، روش تدریس ارتباطی به همراه فعالیتهایbrیادگیری توام با همکاری و در گروه کنترل، صرف تدریس ارتباطی بدون این فعالیتها به کار گرفته شد.brدر انتهای دوره، پس آزمونی از محتوای مورد تدریس به هر دو گروه ارائه گردید و با استفاده از آزمونbrمستقل تی، میانگین نمرات دو گروه مقایسه شد که منجر به رد فرضیه صفر گشت و نتیجه گرفته شد کهbrروش تدریس یادگیری توأم با همکاری بر یادگیری کلی زبان آموزان تاثیر بسزایی داشته است.
کلید واژگان
روش تدریس ارتباطیروش تدریس زبان ارتباطی
یادگیری کلی زبان
زبان آموزان ایرانی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2010-03-011388-12-10
ناشر
Tehran, Kharazmi Universityسازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاداسلامی، واحد تهران مرکزدانشگاه آزاداسلامی، واحد تهران مرکز




