• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Linguistics
    • Volume 13, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Linguistics
    • Volume 13, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رشد نسبی کمیت و کیفیت دانش لغوی و لغات علمی دانشجویان غیر زبان انگلیسی

    (ندگان)پدیدآور
    اکبریان, اسحاق
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    192.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر دو هدف زیر را بررسی میکند: ( 1) آیا لغات علمی دانشجویان غیر زبان انگلیسی ایران بهنسبت کمیت و کیفیت دانش لغوی آنان رشد میکند؟ ( 2) در صورت مثبت بودن جواب سؤال فوق، آیااین روند رشد در سطوح مختلف دانش زبانی اتفاق میافتد؟ پنجاه و هفت دانشجوی کارشناسی ارشد دراین بررسی شرکت کردند که بر مبنای دانستن 2000 کلمهی پربسامد انگلیسی، به دو گروه قوی و ضعیفتقسیم شدند. نتایج آنالیز رگراسیون چندگانه نشان میدهد که واریانس مشترک زیادی بین این سه آزمونبرای تمامی شرکتکنندگان به صورت یک گروه واحد وجود دارد. بنابراین، همانگونه که کمیت وکیفیت دانش لغوی این فراگیران افزایش مییابد، دانش لغات علمی آنان نیز زیاد میشود. این تحقیق،یافتهی مشابهی را نیز برای گروه قوی و ضعیف ارایه میدهد. لیکن، نتیجه ی گروه ضعیف با انتظار مامغایرت دارد. نتایج به دست آمده، حاکی از رشد منظم و سیتماتیک دانش لغوی زیاد برای گروه قوی،رشد منظم ک مبرای شرکتکنندگان به صورت یک گروه واحد، و کمترین رشد منظم برای گروه ضعیفاست. آموزش زبان به طور عام و آموزش لغت برای اهداف ویژه و علمی در ایران به طور خاص میتواننداز نتایج این بررسی بهرهمند شوند.
    کلید واژگان
    لغات علمی
    کمیت و کیفیت دانش لغوی
    سطح توانایی زبانی
    زبان آموزان انگلیسی با اهداف ویژه آکادمیک

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2010-03-01
    1388-12-10
    ناشر
    Tehran, Kharazmi University
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه قم

    شاپا
    1735-1634
    URI
    http://ijal.khu.ac.ir/article-1-43-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625739

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب