نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتاج الدین, ضیاءfa_IR
dc.contributor.authorعلوی نیا, پرویزfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:11Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:10Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:11Z
dc.date.issued2009-09-01en_US
dc.date.issued1388-06-10fa_IR
dc.identifier.citation(2009). Iranian Journal of Applied Linguistics, 12(2), 157-177.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-56-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625693
dc.description.abstractاز بین رویدادهای قابل ملاحظه در طول تاریخ فعالیت ها و تحقیقات در حوزه روان شناسی و روان شناسی زبان می توان به ﭘیدایش نظریه بحث انگیز هوش هیجانی در اواسط دهه 90 میلادی اشاره کرد. هر چند متعاقب ظهور این رشته، مطالعات متعددی از جانب بسیاری از رشته های مرتبط با آن در راستای کشف ماهیت واقعی این زمینه علمی نوین به انجام رسید، هنوز به نظر می رسد در تحقیقات مرتبط با یادگیری زبان دوم برخی از جنبه های هوش هیجانی آنطور که باید و شاید مورد توجه کافی قرار نگرفته اند. به نظر می رسد یکی از این جنبه های نسبتا نادیده انگاشته شده بررسی تاثیر روش های مداخله گر در ﭘیشبرد هوش هیجانی فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم باشد. لذا تحقیق حاضر بر آنست که با استفاده از دو روش ابداعی و نوین تفکر فازی و سِیف (روش ابراز احساسات از طریق علائم) تا حد امکان به ﭘر کردن خلا موجود در این زمینه ﺑﭙردازد. یافته های تحقیق حاکی از بروز تغییراتی عمده ای در سطح هوش هیجانی یادگیرندگان و در بخشهای وﻳﮊه ای از آزمون هوش هیجانی بارآن میباشد که به نظر می رسد حاصل تیمار اعمال شده در مورد آزمودنی های دو گروه تجربی باشد.fa_IR
dc.format.extent195
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectآزمون هوش هیجانی بارآنfa_IR
dc.subjectتفکر فازیfa_IR
dc.subjectنشانه شناسیfa_IR
dc.subjectسِیف (روش ابراز احساسات از طریق علائم)fa_IR
dc.titleمهندسی هوش هیجانی زبان آموزان از طریق تفکر فازی و مهندسی هیجانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطبائی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطبائی تهرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage157
dc.citation.epage177


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد