مهندسی هوش هیجانی زبان آموزان از طریق تفکر فازی و مهندسی هیجان
(ندگان)پدیدآور
تاج الدین, ضیاءعلوی نیا, پرویزنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
از بین رویدادهای قابل ملاحظه در طول تاریخ فعالیت ها و تحقیقات در حوزه روان شناسی و روان شناسی زبان می توان به ﭘیدایش نظریه بحث انگیز هوش هیجانی در اواسط دهه 90 میلادی اشاره کرد. هر چند متعاقب ظهور این رشته، مطالعات متعددی از جانب بسیاری از رشته های مرتبط با آن در راستای کشف ماهیت واقعی این زمینه علمی نوین به انجام رسید، هنوز به نظر می رسد در تحقیقات مرتبط با یادگیری زبان دوم برخی از جنبه های هوش هیجانی آنطور که باید و شاید مورد توجه کافی قرار نگرفته اند. به نظر می رسد یکی از این جنبه های نسبتا نادیده انگاشته شده بررسی تاثیر روش های مداخله گر در ﭘیشبرد هوش هیجانی فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم باشد. لذا تحقیق حاضر بر آنست که با استفاده از دو روش ابداعی و نوین تفکر فازی و سِیف (روش ابراز احساسات از طریق علائم) تا حد امکان به ﭘر کردن خلا موجود در این زمینه ﺑﭙردازد. یافته های تحقیق حاکی از بروز تغییراتی عمده ای در سطح هوش هیجانی یادگیرندگان و در بخشهای وﻳﮊه ای از آزمون هوش هیجانی بارآن میباشد که به نظر می رسد حاصل تیمار اعمال شده در مورد آزمودنی های دو گروه تجربی باشد.
کلید واژگان
هوش هیجانیآزمون هوش هیجانی بارآن
تفکر فازی
نشانه شناسی
سِیف (روش ابراز احساسات از طریق علائم)
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2009-09-011388-06-10
ناشر
Tehran, Kharazmi Universityسازمان پدید آورنده
دانشگاه علامه طباطبائی تهراندانشگاه علامه طباطبائی تهران




