نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجلالی, ساراfa_IR
dc.contributor.authorکیانی, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:04Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:03Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:04Z
dc.date.issued2009-03-01en_US
dc.date.issued1387-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2009). Iranian Journal of Applied Linguistics, 12(1), 167-197.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-62-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625685
dc.description.abstractنظریه کلاسیک سنجش علیرغم شهرت و کاربرد گسترده اش دارای نقاط ضعفی می باشد که مفید بودن آن را به عنوان پایه ای برای سنجش در دنیای مدرن دچار مشکل می سازد. گسترش فناوری کامپیوتری و توسعه کاربرد آن در روان­سنجی سبب شده تا برخی از نقاط ضعف نظریه کلاسیک سنجش واضح­تر و آشکارتر گردد. نظریه سوال-پاسخ رابطه پارامترهای هر سوال و توانایی افراد را با احتمال ارائه پاسخ صحیح بررسی می کند. نمرات در نظریه سوال-پاسخ هم مبتنی بر پاسخ­های آزمودنی و هم مبتنی بر پارامترهای سوالات آزمون است. در واقع احتمال بروز هر پاسخ به­عنوان تابعی از پارامترهای جداگانه هر سوال و توانایی هر شخص مدل سازی می گردد.   تحقیق حاضر به­دنبال یافتن تفاوت­های موجود بین دو نظریه کلاسیک سنجش و سوال-پاسخ از جنبه های نظری و عملی می باشد. به منظور دستیابی به این هدف تحقیق برای شناسایی تفاوت­های نظری موجود بین این دو نظریه بر اساس سوالات تحقیق و مشخص ساختن پیشرفت­ها و تحولات و مزایای نظریه سوال-پاسخ مقایسه کامل این دو نظریه انجام شد. همچنین این تحقیق به منظور یافتن تفاوت­های عملی موجود بین دو نظریه از داده های مربوط به  بخش زبان انگلیسی کنکور سراسری زبان­های خارجی استفاده نمود.fa_IR
dc.format.extent336
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectنظریه سوال-پاسخfa_IR
dc.subjectنظریه کلاسیک سنجشfa_IR
dc.subjectپارامترهای سوالfa_IR
dc.titleمقایسه نظری و عملی دو نظریه کلاسیک سنجش و سوال-پاسخfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرس تهرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage167
dc.citation.epage197


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد