نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخدادادی, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:03Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:02Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:03Z
dc.date.issued2009-03-01en_US
dc.date.issued1387-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2009). Iranian Journal of Applied Linguistics, 12(1), 116-165.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-61-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625684
dc.description.abstractاین مقاله اعتبار عاملی پرسشنامه عقاید مربوط به یادگیری زبان (BALLI) را در متن زبان خارجی و رابطه آن را با سطح آموزشی و پیشرفت تحصیلی مورد بررسی قرار می دهد. چهارصد وهجده دانشجوی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که در رشته های آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی و ترجمه انگلیسی شاغل به تحصیل در هفت موسسه عالی شهرستان مشهد به این پرسشنامه پاسخ دادند. ضرایب همبستگی پایین در بین سی و چهار عقیده مطرح شده در پرسشنامه مبین آن بودند که نبایستی از روش تحلیل جزء اصلی استفاده کرد. بکارگیری روش عامل یابی محور اصلی و چرخش آن به یافتن چهارده عامل منجر شد. تحلیل آنووای یکطرفه نشان داد که یازده عقیده دانشجویان سال دوم کارشناسی به بطور معنا داری از عقاید دانشجویان سال آخر کارشناسی و تحصیلات تکمیلی متفاوت بوده و مبین آن هستند که تحصیلات رسمی روی یک سوم عقاید دانشجویان تاثیر می گذارد. بکارگیری همان تحلیل روی معدل کل هشتادوشش دانشجوی سال دو کارشناسی نشان داد که پیشرفت تحصیلی با پنج عقیده رابطه معنا داری دارد. کاربرد  این یافته ها در اموزش زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.fa_IR
dc.format.extent352
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectعقاید فراگیرانfa_IR
dc.subjectاعتبار عاملیfa_IR
dc.subjectزبان خارجیfa_IR
dc.subjectآموزش زبانfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.titleپرسشنامه عقاید مربوط به یادگیری زبان: اعتبار عاملی، تحصیلات رسمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان زبان انگیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage116
dc.citation.epage165


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد