• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Linguistics
    • Volume 12, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Linguistics
    • Volume 12, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پرسشنامه عقاید مربوط به یادگیری زبان: اعتبار عاملی، تحصیلات رسمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان زبان انگیسی

    (ندگان)پدیدآور
    خدادادی, ابراهیم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    352.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این مقاله اعتبار عاملی پرسشنامه عقاید مربوط به یادگیری زبان (BALLI) را در متن زبان خارجی و رابطه آن را با سطح آموزشی و پیشرفت تحصیلی مورد بررسی قرار می دهد. چهارصد وهجده دانشجوی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که در رشته های آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی و ترجمه انگلیسی شاغل به تحصیل در هفت موسسه عالی شهرستان مشهد به این پرسشنامه پاسخ دادند. ضرایب همبستگی پایین در بین سی و چهار عقیده مطرح شده در پرسشنامه مبین آن بودند که نبایستی از روش تحلیل جزء اصلی استفاده کرد. بکارگیری روش عامل یابی محور اصلی و چرخش آن به یافتن چهارده عامل منجر شد. تحلیل آنووای یکطرفه نشان داد که یازده عقیده دانشجویان سال دوم کارشناسی به بطور معنا داری از عقاید دانشجویان سال آخر کارشناسی و تحصیلات تکمیلی متفاوت بوده و مبین آن هستند که تحصیلات رسمی روی یک سوم عقاید دانشجویان تاثیر می گذارد. بکارگیری همان تحلیل روی معدل کل هشتادوشش دانشجوی سال دو کارشناسی نشان داد که پیشرفت تحصیلی با پنج عقیده رابطه معنا داری دارد. کاربرد  این یافته ها در اموزش زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
    کلید واژگان
    عقاید فراگیران
    اعتبار عاملی
    زبان خارجی
    آموزش زبان
    پیشرفت تحصیلی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2009-03-01
    1387-12-11
    ناشر
    Tehran, Kharazmi University
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    1735-1634
    URI
    http://ijal.khu.ac.ir/article-1-61-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625684

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب