نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقنسولی, بهزادfa_IR
dc.contributor.authorحسین پور, آرزوfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:01Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:01Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:01Z
dc.date.issued2009-03-01en_US
dc.date.issued1387-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2009). Iranian Journal of Applied Linguistics, 12(1), 87-114.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-60-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625683
dc.description.abstractافزایش کاربرد زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی ارتباطات بر اهمیت نقش مهارت گفتن که مورد نیاز کاربران این زبان در شرایط گوناگون است توجه دارد. تحقیقات تاثیر کاربرد نقشه مفهومی بر افزایش یادگیری واژگان و نظم بخشیدن دانش را نشان می دهد. با این وجود این تاثیر در افزایش روانی گفتار مورد غفلت قرار گرفته ست. پژوهش در پیش رو به بررسی این تاثیردر روانی گفتار دانشجویان با توانش سطح متوسط زبان انگلیسی می پردازد. بدین منظور این سوال که آیا روش نقشه مفهومی می تواند بر روانی گفتار دانشجویان تاثیری معنادار داشته باشد مطرح گردید. تعداد هشتاد دانشجوی ترم دوم دانشگاه به صورت تصادفی انتخاب شده و در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند. روش نقشه مفهومی به مدت بیست دو جلسه در گروه تجربی به کار گرفته شد. نتایج نشان داد که روش نقشه مفهومی بر روانی گفتار آنان تاثیری معنادار داشته است.fa_IR
dc.format.extent220
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectروانی گفتارfa_IR
dc.subjectنقشه مفهومیfa_IR
dc.subjectفراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجیfa_IR
dc.subjectمعیارهای روانی گفتارfa_IR
dc.subjectساختار سلسله مراتبیfa_IR
dc.titleتاثیر نقشه مفهومی بر روانی گفتاردانشجویان انگلیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage87
dc.citation.epage114


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد