تاثیر نقشه مفهومی بر روانی گفتاردانشجویان انگلیسی
(ندگان)پدیدآور
قنسولی, بهزادحسین پور, آرزونوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
افزایش کاربرد زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی ارتباطات بر اهمیت نقش مهارت گفتن که مورد نیاز کاربران این زبان در شرایط گوناگون است توجه دارد. تحقیقات تاثیر کاربرد نقشه مفهومی بر افزایش یادگیری واژگان و نظم بخشیدن دانش را نشان می دهد. با این وجود این تاثیر در افزایش روانی گفتار مورد غفلت قرار گرفته ست. پژوهش در پیش رو به بررسی این تاثیردر روانی گفتار دانشجویان با توانش سطح متوسط زبان انگلیسی می پردازد. بدین منظور این سوال که آیا روش نقشه مفهومی می تواند بر روانی گفتار دانشجویان تاثیری معنادار داشته باشد مطرح گردید. تعداد هشتاد دانشجوی ترم دوم دانشگاه به صورت تصادفی انتخاب شده و در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند. روش نقشه مفهومی به مدت بیست دو جلسه در گروه تجربی به کار گرفته شد. نتایج نشان داد که روش نقشه مفهومی بر روانی گفتار آنان تاثیری معنادار داشته است.
کلید واژگان
روانی گفتارنقشه مفهومی
فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
معیارهای روانی گفتار
ساختار سلسله مراتبی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2009-03-011387-12-11
ناشر
Tehran, Kharazmi Universityسازمان پدید آورنده
دانشگاه فردوسی مشهددانشگاه فردوسی مشهد




