مقایسه پایایی خود ارزیابی و ارزیابی هم نوعان در طول زمان
(ندگان)پدیدآور
احمدی, علی ر ضانوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مقاله بررسی و مقایسه ی میزان پایایی دو روش خود ارزیابی و ارزیابی هم نوعان بود. بدین منظور سی دانشجوی سال دوم رشته ی آموزش زبان انگلیسی برای این مطالعه انتخاب شدند. در طول چند هفته اول ترم دانشجویان با نحوه ی ارزیابی مهارت گفتاری با استفاده از مقیاس ارزیابی مهارت گفتاری آشنا شدند. سپس در هفته های هشتم و نهم ترم از آنها خواسته شد تا به ارزیابی مهارت گفتاری خود و دیگر همکلاسی هایشان بپردازند. همین روند در هفته ها ی پانزدهم و شانزدهم ترم نیز تکرار شد. نتایج تحقیق حاکی از وجود یک رابطه ی معنا دار در هفته های هشتم و نهم و عدم وجود رابطه ی معنا دار در هفته های پانزدهم و شانزدهم بین نمرات بدست آمده از خود ارزیابی و ارزیابی هم نوعان بود. همچنین مشخص شد که هم خود ارزیابی وهم ارزیابی هم نوعان از پایایی معنا داری در طول ترم برخوردار بودند اما میزان این پایایی در مورد ارزیابی هم نوعان بسیار بیشتر بود.
کلید واژگان
خود ارزیابیارزیابی هم نوعان
پایایی
مقیاس ارزیابی مهارت گفتاری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2009-03-011387-12-11
ناشر
Tehran, Kharazmi Universityسازمان پدید آورنده
دانشگاه شیرازشاپا
1735-1634Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ارزیابی و مقایسه اثر آموزش روش ارگونومیک جابجایی بیمار در کارکنان اتاق عمل با استفاده از دو ابزار "ارزیابی جابجایی بیمار" و " ارزیابی سریع تمام بدن"
راستی, لیلا؛ ارسلانی, نرگس؛ مقصودیپور, مریم؛ حسینزاده, سمانه (انجمن علمی پرستاری ایران, 2016-12-01)مقدمه: افزایش آسیبهای ناشی از جابجایی بیماران در پرستاران نشان میدهد که بهکارگیری روشهای آموزشی موجود در جابجایی بیماران، تأثیر چندانی در اجرای صحیح روش نداشته است. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی و مقایسه اثر آموزش روش ...
-
ارائه مدل درخت ارزیابی فازی برای بررسی سیستمهای ارزیابی عملکرد کارکنان و انتخاب سیستم ارزیابی مناسب برای دانشگاههای آزاد اسلامی آذربایجانغربی
ملازاده, ابراهیم؛ علیمحمدی اصل, ابراهیم؛ زمستانی, قادر (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2012-02-20)پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل درخت ارزیابی فازی برای بررسی سیستمهای ارزیابی عملکرد کارکنان و انتخاب سیستم ارزیابی مناسب برای دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجانغربی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان دانشگاههای ...
-
اثرات و نحوه ارزیابی پویا ، ارزیابی پویای رایانهای ، ارزیابی ایستا و درک مطلب
یعقوبی, مهدی؛ رزمجو, سید آیت الله (انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)هدف این مطالعه مقایسه اثرات ارزیابی پویا رایانهای، ارزیابی پویا و ارزیابی ایستا بر عملکرد درک مطلب است. همچنین نگرش زبانآموزان نسبت به ارزیابیهای ایستا، پویا و پویا رایانهای مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش از نوع ترکیبی ...




