نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپیش قدم, رضاfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, آذرfa_IR
dc.contributor.authorعسکرزاده طرقبه, رجبعلیfa_IR
dc.contributor.authorناوری, صفوراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:14:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:14:11Z
dc.date.available1399-08-23T17:14:10Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:14:11Z
dc.date.issued2011-03-01en_US
dc.date.issued1389-12-10fa_IR
dc.identifier.citation(2011). Iranian Journal of Applied Linguistics, 14(1), 77-108.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-32-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625631
dc.description.abstractهدف این تحقیق, تحلیل استعاری عقاید زبان آموزان در مورد شرایط کنونی و ایده آل تدریس و یادگیری زبان انگلیسی در مدارس و مؤسسات زبان و تاثیر این شرایط در چگونگی  یادگیری آنهاست.  به منظور بررسی کیفی از زبان آموزان مؤسسات و مدارس خواسته شده که نظرات خود درباره شرایط کنونی و ایده آل تدریس و یادگیری زبان را در قالب استعاره با کامل کردن جملات ناتمام، بیان کنند. بررسی و تقسیم بندی استعاره های بدست آمده توسط دستورالعمل ارایه شدۀ مارتینز (2001) نشانگر اجرای شیوه های تدریس و یادگیری رفتارگرایی در مدارس بود، در حالیکه زبان آموزان آنها به شیوه های شناخت گرایی گرایش نشان دادند. نتایج همچنین حاکی از این عقیده زبان آموزان مؤسسات است که در حال حاضر در کلاسهای آنها از شیوه های شناخت گرایی استفاده می شود در حالی که آنها به شیوه های نوین تدریس موقعیتی تمایل دارند. در مجموع نتیجه گیری می شود که زبان آموزان مؤسسات از نقطه نظر استفاده از شیوه های تدریس و یادگیری یک گام فراتر از زبان آموزان مدارس هستند که تأیید این نکته می تواند دلیلی بر موفقیت بیشتر آنها به شمار آید. در پایان، کاربرد این یافته ها در موقعیت انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران مورد بررسی قرار گرفته است.fa_IR
dc.format.extent296
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectمدارسfa_IR
dc.subjectاستعاره مفهومیfa_IR
dc.subjectموسسات زبانfa_IR
dc.subjectاستعاره زبانیfa_IR
dc.subjectتحلیل استعاریfa_IR
dc.titleتحلیل کیفی استعاری و فرصتهای یادگیری زبانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسیfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue1
dc.citation.spage77
dc.citation.epage108


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد