نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضائی, عباسعلیfa_IR
dc.contributor.authorظفری, نوشینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:13:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:14:00Z
dc.date.available1399-08-23T17:13:59Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:14:00Z
dc.date.issued2010-09-01en_US
dc.date.issued1389-06-10fa_IR
dc.identifier.citation(2010). Iranian Journal of Applied Linguistics, 13(2), 101-119.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-40-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625619
dc.description.abstractتحقیق حاضر تلاشی است برای یافتن اینکه آیا مباحثه دو نفرۀ برخط می تواند توان گفتاری زبان آموزان را تقویت کند. این مساله از آن جهت حائز اهمیت است که می تواند باعث از بین رفتن موانع برقراری ارتباط در کلاس شود و نیز از نظر روانی شرایط مناسبتری برای ایجاد ارتباط بین زبان آموزان فراهم کند. 30 دانشجوی سال اول دانشگاه تهران با استفاده از پیامرسان یاهو (Yahoo Messenger) به مدت 6 هفته پیاپی، دو به دو با یکدیگر به صورت برخط صحبت کردند. نتایج آزمون توانش گفتاری حاکی از وجود تفاوت معنی داری بین نمرات دانشجویان در پیش آزمون و پس آزمون بود. علاوه برآن، نتایج بدست آمده از پرسشنامه ها و آزمون های مورد استفاده در این تحقیق نشان داد که مباحثات برخط  برای دانشجویان خجالتی و آنهایی که از نظر زبانی ضعیف ترند و نیز آنهایی که ایستاری مثبت نسبت به اینگونه فعالیتها دارند مفید تر بوده است. همچنین تجزیه و تحلیل میزان صحبت کردن دانشجویان از نظر تعداد دفعات و واژه هایی که در هر جلسه مورد استفاده قرار می دادند نشانگر آن بود که میزان شرکت فراگیران در مباحثات دو به دو یکسان نبود. این یافته برخلاف نتایج تحقیقات قبلی است .fa_IR
dc.format.extent91
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectارتباط رایانه ایfa_IR
dc.subjectارتباط همزمان رایانه ایfa_IR
dc.subjectارتباط برخطfa_IR
dc.subjectارتباط همکلاسی هاfa_IR
dc.subjectمبادلهfa_IR
dc.subjectپیامرسان یاهوfa_IR
dc.titleتاثیر ارتباط همزمان ارتباط بوسیله رایانه بر توانش گفتاری زبان آموزان ایرانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue2
dc.citation.spage101
dc.citation.epage119


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد