• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Linguistics
    • Volume 13, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Linguistics
    • Volume 13, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر ارتباط همزمان ارتباط بوسیله رایانه بر توانش گفتاری زبان آموزان ایرانی

    (ندگان)پدیدآور
    رضائی, عباسعلیظفری, نوشین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    91.71کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر تلاشی است برای یافتن اینکه آیا مباحثه دو نفرۀ برخط می تواند توان گفتاری زبان آموزان را تقویت کند. این مساله از آن جهت حائز اهمیت است که می تواند باعث از بین رفتن موانع برقراری ارتباط در کلاس شود و نیز از نظر روانی شرایط مناسبتری برای ایجاد ارتباط بین زبان آموزان فراهم کند. 30 دانشجوی سال اول دانشگاه تهران با استفاده از پیامرسان یاهو (Yahoo Messenger) به مدت 6 هفته پیاپی، دو به دو با یکدیگر به صورت برخط صحبت کردند. نتایج آزمون توانش گفتاری حاکی از وجود تفاوت معنی داری بین نمرات دانشجویان در پیش آزمون و پس آزمون بود. علاوه برآن، نتایج بدست آمده از پرسشنامه ها و آزمون های مورد استفاده در این تحقیق نشان داد که مباحثات برخط  برای دانشجویان خجالتی و آنهایی که از نظر زبانی ضعیف ترند و نیز آنهایی که ایستاری مثبت نسبت به اینگونه فعالیتها دارند مفید تر بوده است. همچنین تجزیه و تحلیل میزان صحبت کردن دانشجویان از نظر تعداد دفعات و واژه هایی که در هر جلسه مورد استفاده قرار می دادند نشانگر آن بود که میزان شرکت فراگیران در مباحثات دو به دو یکسان نبود. این یافته برخلاف نتایج تحقیقات قبلی است .
    کلید واژگان
    ارتباط رایانه ای
    ارتباط همزمان رایانه ای
    ارتباط برخط
    ارتباط همکلاسی ها
    مبادله
    پیامرسان یاهو

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2010-09-01
    1389-06-10
    ناشر
    Tehran, Kharazmi University
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه تهران
    دانشگاه تهران

    شاپا
    1735-1634
    URI
    http://ijal.khu.ac.ir/article-1-40-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625619

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • ارتباط آگاهی پرستاران از منشور حقوق بیمار با میزان رعایت آن از دیدگاه بیماران بستری در بیمارستان: یک مطالعه مقطعی: ارتباط آگاهی پرستاران از منشور حقوق بیمار با میزان رعایت آن از دیدگاه بیماران بستری در بیمارستان: یک مطالعه مقطعی 

      محمدرضا موسوی؛ سروه حبیبی فر؛ عاطفه زاهدی؛ زهرا مالمیر؛ الهه عزتی؛ معصومه رستمی (مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی, 2024-07-29)
      زمینه و هدف: آگاهی از حقوق بیماران و رعایت آن یک وظیفه مهم و اساسی جهت کادر درمان به ویژه پرستاران می‌باشد. این مطالعه با هدف بررسی میزان آگاهی پرستاران از منشور حقوق بیمار و ارتباط آن با میزان رعایت آن از دیدگاه بیماران ...

    • ارتباط میان مشاوره مالی و ارتباط کلامی با شخصیت سرمایه گذار و رفتار معاملاتی او 

      محمدزاده سالطه, حیدر؛ نویدی عباسپور, ابراهیم؛ بخشوده, محمد (2022-06-22)
      امروزه منابع اطلاعاتی مالی نقش اساسی در بازده معاملات بازار سهام دارد. از این‌رو افراد سرمایه‌گذار در مواجه با منابع اطلاعاتی موجود که غالبا محدودیت‌های اساسی دارند واکنش‌های متفاوتی دارند که این مسئله می‌تواند با ویژگی‌های ...

    • تعیین عوامل اصلی تاثیرگذار بر شکست پروژه‌های مدیریت ارتباط با مشتریان CRM (مورد کاوی: گروه پیاده سازی فرایند مدیریت ارتباط با مشتریان دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر) 

      خالقی بایگی, مریم؛ بنار, احد؛ حبیبی‌راد, امین (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2014-09-23)
      مدیریت ارتباط با مشتریان در برگیرنده مجموعه ‏ای از فرایند‏ها است که سازمان­ ها را قادر می‌سازد تا از استراتژی­های کسب و کار در جهت ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان استفاده کند. سازمان‌ها به‌ خوبی دریافته­اند که  برای رسیدن ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب