نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکبری پرونfa_IR
dc.contributor.authorفهیمه السادات حسینیfa_IR
dc.contributor.authorوحید زمان زادهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:43:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:43:29Z
dc.date.available1399-08-23T13:43:29Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:43:29Z
dc.date.issued2012-06-01en_US
dc.date.issued1391-03-12fa_IR
dc.identifier.citationکبری پرون, فهیمه السادات حسینی, وحید زمان زاده. (1391). ارزش‌های حرفه ای از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز : مطالعه‌ی پایلوت. نشریه پرستاری ایران, 25(76), 28-41.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-1282-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/613270
dc.description.abstract  زمینه و هدف: ارزشهای حرفه ای، اساس توسعه هویت حرفه ای و تعهد به حرفه می باشد. با اینحال مطالعات در حیطه ارزشهای حرفه ای در دانشجویان پرستاری در ایران محدود است ، لذا مطالعه پایلوت حاضر با هدف تعیین ارزشهای حرفه ای از دیدگاه دانشجویان پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز صورت پذیرفت.   روش بررسی: در این مطالعه پایلوت توصیفی مقطعی 56 دانشجوی کارشناسی پرستاری نیمسال آخر از طریق سرشماری انتخاب شدند و دیدگاه آنها نسبت به ارزشهای حرفه ای در سال تحصیلی 90-1389 بررسی شد. در این مطالعه از پرسشنامه ای دو قسمتی استفاده گردید که قسمت اول، مشخصات فردی- اجتماعی و قسمت دوم مقیاس بازنگری شده ارزشهای حرفه ای پرستاری( NPVS-R ) شانک و ویس در 5 بعد (مراقبت، عمل گرایی، حرفه ای شدن، اعتماد و عدالت) می باشد. تجزیه و تحلیل داده ها با آزمونهای توصیفی، ناپارامتریک(کروسکال والیس و یومن ویتنی) و ضریب همبستگی اسپیرمن رو و در نرم افزار SPSS نسخه 13 صورت پذیرفت.   یافته ها: میانگین نمرات ابعاد مراقبت، عمل گرایی، اعتماد، حرفه ای شدن، عدالت و نیز مجموع ابعاد به ترتیب 55/3، 34/3، 82/3، 63/3 ، 72/3 و 59/3 بود. حفظ اسرار بیمار و حفظ صلاحیت و شایستگی در محیط بالینی به ترتیب از مهمترین و نظارت بر عملکرد همکاران، مواجهه با کادر درمانی با عملکرد نامناسب، شرکت در تحقیقات پرستاری یا بکاربستن نتایج تحقیقات از کم اهمیت ترین مؤلفه ها بودند. بین سن با دیدگاه دانشجویان نسبت به بعد "اعتماد" ارتباط معناداری وجود داشت(05/0 P< ).   نتیجه گیری کلی: هر چند میانگین نمرات دانشجویان در محدوده نسبتا مهم یا مهم قرار داشت، اما نیاز به برنامه ریزی های بیشتری به منظور بهبود آگاهی دانشجویان در برخی از وظایف حرفه ای و ارتقاء عملکرد حرفه ای آنان در گستره وسیعی از حیطه های حرفه ای، توأم با وظایف مراقبتی قابل توصیه است.fa_IR
dc.format.extent349
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectارزشهای حرفه ایfa_IR
dc.subjectدانشجویان پرستاریfa_IR
dc.subjectدیدگاهfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleارزش‌های حرفه ای از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز : مطالعه‌ی پایلوتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پرستاری، کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران (*مؤلف مسئول). تلفن: 09177236082fa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue76
dc.citation.spage28
dc.citation.epage41


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد