| dc.contributor.author | کیقبادی, سیف الله | fa_IR |
| dc.contributor.author | سالمی, صدیقه | fa_IR |
| dc.contributor.author | رصدی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمودی, محمود | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T13:42:17Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T13:42:18Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T13:42:17Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T13:42:18Z | |
| dc.date.issued | 2001-07-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1380-04-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | کیقبادی, سیف الله, سالمی, صدیقه, رصدی, مریم, محمودی, محمود. (1380). عوامل تنیدگیآور آموزش نظری پرستاری. نشریه پرستاری ایران, 13(27), 19-23. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-5923 | |
| dc.identifier.issn | 2008-5931 | |
| dc.identifier.uri | http://ijn.iums.ac.ir/article-1-232-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/613196 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: موضوع تنیدگی در جهان صنعتی امروزه توجه زیادی را به خود جلب نموده است. در این ارتباط تنیدگیهای شغلی، کنترل، مهارت و مدیریت آن اهمیتی ویژه دارد. آموزش پرستاری نیز یکی از مشاغل تنیدگیآور است.هدف: تعیین درجه تنشزاییعوامل تنیدگیآور آموزش نظری پرستاری و روشهای مقابلهای به کار گرفته شده در مربیان پرستاری. نوع پژوهش : این پژوهش یک مطالعه توصیفی و یک گروهی است و روش گردآوری اطلاعات، خود گزارشدهی با استفاده از پرسشنامه بوده است. نمونه : تعداد 96 نفر از مربیان پرستاری زن دانشکدههای پرستاری و مامایی به روش طبقهای، انتخاب و در پژوهش شرکت داده شدند. نتایج : در بین عوامل تنیدگیآور آموزش نظری «فقدان آمادگی تدریس و تجربه آموزشی»، «تعداد زیاد دانشجویان در کلاس درس»، «کار کردن با کسانی که از نظر عادات و ارزشهای کاری متفاوت هستند» و «حفظ سطح دانش حرفهای مطابق با علوم جدید و پیشرفت حرفهای» به ترتیب بالاترین درجه تنشزایی را به خود اختصاص دادهاند. کمترین درجه تنش زایی مربوط به «ایجاد ابتکارو نوآوری در ارائه مطالب درسی» و «مشاوره با دانشجویان در زمینه علمی / تحصیلی فردی» بوده است. بحث و نتیجهگیری : عنایت به عوامل تنیدگی آور آموزش نظری پرستاری که بعضا" تحقق اهداف آموزشی را با مشکل روبرو میکند ضروری است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 88 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پرستاری ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iran Journal of Nursing | en_US |
| dc.subject | تنیدگی | fa_IR |
| dc.subject | عامل تنیدگیآور | fa_IR |
| dc.subject | عامل تنیدگیآور آموزش نظری پرستاری. | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | عوامل تنیدگیآور آموزش نظری پرستاری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 27 | |
| dc.citation.spage | 19 | |
| dc.citation.epage | 23 | |