نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکیقبادی, سیف اللهfa_IR
dc.contributor.authorسالمی, صدیقهfa_IR
dc.contributor.authorرصدی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:42:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:42:18Z
dc.date.available1399-08-23T13:42:17Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:42:18Z
dc.date.issued2001-07-01en_US
dc.date.issued1380-04-10fa_IR
dc.identifier.citationکیقبادی, سیف الله, سالمی, صدیقه, رصدی, مریم, محمودی, محمود. (1380). عوامل‌ تنیدگی‌آور آموزش‌ نظری‌ پرستاری‌. نشریه پرستاری ایران, 13(27), 19-23.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-232-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/613196
dc.description.abstract  مقدمه‌: موضوع‌ تنیدگی‌ در جهان‌ صنعتی‌ امروزه‌ توجه‌ زیادی‌ را به‌ خود جلب‌ نموده‌ است‌. در این‌ ارتباط‌ تنیدگی‌های‌ شغلی‌، کنترل‌، مهارت‌ و مدیریت‌ آن‌ اهمیتی‌ ویژه‌ دارد. آموزش‌ پرستاری‌ نیز یکی‌ از مشاغل‌ تنیدگی‌آور است‌.هدف‌: تعیین‌ درجه‌ تنش‌زایی‌عوامل‌ تنیدگی‌آور آموزش‌ نظری‌ پرستاری‌ و روش‌های‌ مقابله‌ای‌ به‌ کار گرفته‌ شده‌ در مربیان‌ پرستاری‌.   نوع‌ پژوهش‌ : این‌ پژوهش‌ یک‌ مطالعه‌ توصیفی‌ و یک‌ گروهی‌ است‌ و روش‌ گردآوری‌ اطلاعات‌، خود گزارش‌دهی‌ با استفاده‌ از پرسشنامه‌ بوده‌ است‌.   نمونه ‌: تعداد 96 نفر از مربیان‌ پرستاری‌ زن‌ دانشکده‌های‌ پرستاری‌ و مامایی‌ به‌ روش‌ طبقه‌ای‌، انتخاب‌ و در پژوهش‌ شرکت‌ داده‌ شدند.   نتایج ‌: در بین‌ عوامل‌ تنیدگی‌آور آموزش‌ نظری‌ «فقدان‌ آمادگی‌ تدریس‌ و تجربه‌ آموزشی‌»، «تعداد زیاد دانشجویان‌ در کلاس‌ درس‌»، «کار کردن‌ با کسانی‌ که‌ از نظر عادات‌ و ارزش‌های‌ کاری‌ متفاوت‌ هستند» و «حفظ‌ سطح‌ دانش‌ حرفه‌ای‌ مطابق‌ با علوم‌ جدید و پیشرفت‌ حرفه‌ای‌» به‌ ترتیب‌ بالاترین‌ درجه‌ تنش‌زایی‌ را به‌ خود اختصاص‌ داده‌اند. کمترین‌ درجه‌ تنش‌ زایی‌ مربوط‌ به‌ «ایجاد ابتکارو نوآوری‌ در ارائه‌ مطالب‌ درسی‌» و «مشاوره‌ با دانشجویان‌ در زمینه‌ علمی‌ / تحصیلی‌ فردی‌» بوده‌ است‌.   بحث‌ و نتیجه‌گیری‌ : عنایت‌ به‌ عوامل‌ تنیدگی‌ آور آموزش‌ نظری‌ پرستاری‌ که‌ بعضا" تحقق‌ اهداف‌ آموزشی‌ را با مشکل‌ روبرو می‌کند ضروری‌ است‌.  fa_IR
dc.format.extent88
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectتنیدگی‌fa_IR
dc.subjectعامل‌ تنیدگی‌آورfa_IR
dc.subjectعامل‌ تنیدگی‌آور آموزش‌ نظری‌ پرستاری.‌fa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleعوامل‌ تنیدگی‌آور آموزش‌ نظری‌ پرستاری‌fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue27
dc.citation.spage19
dc.citation.epage23


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد