نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجباری, علیfa_IR
dc.contributor.authorبشارت, سیماfa_IR
dc.contributor.authorجباری, نگینfa_IR
dc.contributor.authorخدابخشی, بهنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:41:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:41:07Z
dc.date.available1399-08-23T13:41:06Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:41:07Z
dc.date.issued2007-09-01en_US
dc.date.issued1386-06-10fa_IR
dc.identifier.citationجباری, علی, بشارت, سیما, جباری, نگین, خدابخشی, بهناز. (1386). تأثیر روش تدریس کارگاهی برآگاهی کارکنان بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نسبت به بیماری آنفلوانزای پرندگان. نشریه پرستاری ایران, 20(51), 51-60.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-351-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/613112
dc.description.abstract  زمینه و هدف: آموزش پزشکی، با هدف تأمین نیروی متخصص باید آماده پاسخگویی به نیازهای جامعه باشد و خود را با تغییرات فناوری هماهنگ سازد. هدف از انجام این مطالعه، تعیین تأثیر روش تدریس کارگاهی برآگاهی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گلستان نسبت به بیماری آنفلوانزای پرندگان، به عنوان یک بیماری نوپدید بود.   روش بررسی: این مطالعه شبه تجربی در نیمه دوم سال 1384 به روش قبل وبعد از آموزش انجام شد. تعداد نمونه 101 نفر بود. ابتدا آگاهی داوطلبان با پرسشنامه‌ای سنجیده شد. پس از انجام مداخله فعال (مشارکت افراد درجلسات سخنرانی وکارهای گروهی)، پرسشنامه‌ها مجدداً توزیع گردید. اطلاعات به وسیله نرم افزار آماری SPSS وارد رایانه گردید و جهت بررسی تأثیر تدریس به روش کارگاهی برآگاهی افراد نسبت به آنفلوانزای پرندگان از تست‌های غیرپارامتریک ویلکاکسون، من ویتنی وکورسکال والیس استفاده شد.   یافته‌ها: بر اساس نتایج آزمون X 2 میانگین امتیازآگاهی افراد بعد ازآموزش، اختلاف معنی‌داری با میانگین امتیازآگاهی افراد قبل ازآموزش داشت (001/0 > P ).داشتن اطلاعات قبلی ،تأثیر معنی‌داری در نتایج قبل از آموزش داشت (05/0 P < ).ارتباط معنی‌داری بین میانگین امتیاز آگاهی با جنس و سن افراد مشاهده نشد.   نتیجه‌گیری: روش تدریس کارگاهی در مورد بیماری‌های نوپدید می تواند تأثیر مفیدی درآگاهی کارکنان بهداشتی درمانی داشته باشد.اگرچه اطلاعاتی که از طریق رسانه‌های گروهی در دسترس قرار می‌گیرد، سبب افزایش آگاهی‌ این گروه می‌گردد ولی درامور تخصصی بهداشتی و درمانی نیاز به آموزش را مرتفع نمی سازد.fa_IR
dc.format.extent137
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectتدریسfa_IR
dc.subjectآنفلوانزای پرندگانfa_IR
dc.subjectآگاهیfa_IR
dc.subjectنیروی انسانی بهداشت و درمانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleتأثیر روش تدریس کارگاهی برآگاهی کارکنان بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نسبت به بیماری آنفلوانزای پرندگانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue51
dc.citation.spage51
dc.citation.epage60


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد