| dc.contributor.author | خطیب زنجانی, نازیلا | fa_IR |
| dc.contributor.author | عجم, علی اکبر | fa_IR |
| dc.contributor.author | بادنوا, صدیقه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T13:39:28Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T13:39:28Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T13:39:28Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T13:39:28Z | |
| dc.date.issued | 2017-06-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-03-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خطیب زنجانی, نازیلا, عجم, علی اکبر, بادنوا, صدیقه. (1396). رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. نشریه پرستاری ایران, 30(106), 11-22. doi: 10.29252/ijn.30.106.11 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-5923 | |
| dc.identifier.issn | 2008-5931 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.29252/ijn.30.106.11 | |
| dc.identifier.uri | http://ijn.iums.ac.ir/article-1-2435-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612988 | |
| dc.description.abstract | چکیده
زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی در سال 1393 میباشد.
روش بررسی: جامعه پژوهش این مطالعه توصیفی همبستگی، شامل تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بوده است. حجم کل نمونه بر اساس روش نمونهگیری طبقهای نسبتی با استفاده از جدول Krejcie & Morgan، 200 نفر تعیین شد. به منظور جمعآوری دادهها از پرسش نامه آمادگی خودراهبری یادگیری fisher و همکاران، پرسش نامه پذیرش یادگیری الکترونیکی بر اساس مدل پذیرش فناوری و از معدل تحصیلی دانشجویان در نیمسال اول 1393 استفاده شد. برای تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزارSPSS نسخه 16از آزمونهای آماری MANOVA و آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد.
یافتهها: یافتههای این پژوهش نشان داد که بین ابعاد مختلف آمادگی خودراهبری یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت و رشته تحصیلی تفاوت معنیداری وجود ندارد (05/0P>). بین مؤلفههای آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی رابطه معنیداری وجود دارد (01/0P<) و آمادگی خودراهبری یادگیری پیش بینی کننده مناسبی برای میزان پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان میباشد.
نتیجهگیری کلی: با توجه به اهمیت نقش آمادگی خودراهبری، پیشنهاد میشود پژوهشهای بیشتری در زمینه عوامل موثر بر آمادگی خودراهبری یادگیری انجام گیرد و دورههای آموزشی برای افزایش آمادگی خودراهبری دانشجویان تشکیل شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 728 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پرستاری ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iran Journal of Nursing | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.29252/ijn.30.106.11 | |
| dc.subject | یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | وضعیت تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری الکترونیکی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. (*نویسنده مسئول) شماره تماس: 09159341880 aliakbarajam1387@gmail.comEmail: | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد برنامه درسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 30 | |
| dc.citation.issue | 106 | |
| dc.citation.spage | 11 | |
| dc.citation.epage | 22 | |