نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخطیب زنجانی, نازیلاfa_IR
dc.contributor.authorعجم, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorبادنوا, صدیقهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:39:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:39:28Z
dc.date.available1399-08-23T13:39:28Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:39:28Z
dc.date.issued2017-06-01en_US
dc.date.issued1396-03-11fa_IR
dc.identifier.citationخطیب زنجانی, نازیلا, عجم, علی اکبر, بادنوا, صدیقه. (1396). رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. نشریه پرستاری ایران, 30(106), 11-22. doi: 10.29252/ijn.30.106.11fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.30.106.11
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2435-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612988
dc.description.abstractچکیده زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی در سال 1393 می‌باشد. روش بررسی: جامعه پژوهش این مطالعه توصیفی همبستگی، شامل تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بوده است. حجم کل نمونه بر اساس روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبتی با استفاده از جدول Krejcie & Morgan، 200 نفر تعیین شد. به منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسش نامه آمادگی خودراهبری یادگیری fisher و همکاران، پرسش نامه پذیرش یادگیری الکترونیکی بر اساس مدل پذیرش فناوری و از معدل تحصیلی دانشجویان در نیمسال اول 1393 استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزارSPSS  نسخه 16از آزمون‌های آماری MANOVA و آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته‌ها: یافته‌های این پژوهش نشان داد که بین ابعاد مختلف آمادگی خودراهبری یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت و رشته تحصیلی تفاوت معنی‌داری وجود ندارد (05/0P>). بین مؤلفه‌های آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی رابطه معنی‌داری وجود دارد (01/0P<) و آمادگی خودراهبری یادگیری پیش بینی کننده مناسبی برای میزان پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان می‌باشد.    نتیجه‌گیری کلی: با توجه به اهمیت نقش آمادگی خودراهبری، پیشنهاد می‌شود پژوهش‌های بیشتری در زمینه عوامل موثر بر آمادگی خودراهبری یادگیری انجام گیرد و دوره‌های آموزشی برای افزایش آمادگی خودراهبری دانشجویان تشکیل شود.fa_IR
dc.format.extent728
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.30.106.11
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectوضعیت تحصیلیfa_IR
dc.subjectیادگیری الکترونیکیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleرابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. (*نویسنده مسئول) شماره تماس: 09159341880 aliakbarajam1387@gmail.comEmail:fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد برنامه درسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue106
dc.citation.spage11
dc.citation.epage22


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد