رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
خطیب زنجانی, نازیلاعجم, علی اکبربادنوا, صدیقهنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده
زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی در سال 1393 میباشد.
روش بررسی: جامعه پژوهش این مطالعه توصیفی همبستگی، شامل تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بوده است. حجم کل نمونه بر اساس روش نمونهگیری طبقهای نسبتی با استفاده از جدول Krejcie & Morgan، 200 نفر تعیین شد. به منظور جمعآوری دادهها از پرسش نامه آمادگی خودراهبری یادگیری fisher و همکاران، پرسش نامه پذیرش یادگیری الکترونیکی بر اساس مدل پذیرش فناوری و از معدل تحصیلی دانشجویان در نیمسال اول 1393 استفاده شد. برای تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزارSPSS نسخه 16از آزمونهای آماری MANOVA و آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد.
یافتهها: یافتههای این پژوهش نشان داد که بین ابعاد مختلف آمادگی خودراهبری یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت و رشته تحصیلی تفاوت معنیداری وجود ندارد (05/0P>). بین مؤلفههای آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی رابطه معنیداری وجود دارد (01/0P). بین مؤلفههای آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی رابطه معنیداری وجود دارد (01/0P
کلید واژگان
یادگیریوضعیت تحصیلی
یادگیری الکترونیکی
دانشجویان
پرستاری
شماره نشریه
106تاریخ نشر
2017-06-011396-03-11
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایراناستادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. (*نویسنده مسئول) شماره تماس: 09159341880 aliakbarajam1387@gmail.comEmail:
کارشناسی ارشد برنامه درسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
شاپا
2008-59232008-5931




