| dc.contributor.author | میرزایی, طیبه | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسکوئی, سیده فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | رفیعی, فروغ | fa_IR |
| dc.contributor.author | راوری, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T13:37:47Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T13:37:47Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T13:37:47Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T13:37:47Z | |
| dc.date.issued | 2014-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | میرزایی, طیبه, اسکوئی, سیده فاطمه, رفیعی, فروغ, راوری, علی. (1392). مدیریت زمان در دانشجویان پرستاری: ورود ناخواسته، در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلی. نشریه پرستاری ایران, 26(86), 39-50. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-5923 | |
| dc.identifier.issn | 2008-5931 | |
| dc.identifier.uri | http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1719-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612875 | |
| dc.description.abstract | چکیده
زمینه و هدف: دانشجویان پرستاری در دورۀ آموزش بایستی دانش و مهارت های زیادی را بیاموزند که برای حرفه پرستاری ضروری هستند. هدف این مطالعه تبیین چگونگی مدیریت زمان توسط دانشجویان پرستاری با وجود موانع و شرایط ویژه تحصیلات دانشگاهی بود.
روش بررسی: این مطالعه با روش نظریه پایه انجام شد. تعداد21 نفر دانشجوی کارشناسی پرستاری به صورت هدفمند و نظری برای شرکت در این مطالعه انتخاب شدند. داده ها با مصاحبه نیمه ساختار یافته گرد آوری و تحلیل داده ها با روش کوربین و استراوس 2008 انجام شد.
یافته ها: الگوی رفتاری "در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلی" یکی از سه الگوی رفتاری بود که دانشجویان پرستاری به کار می بردند. خصوصیات این الگو عبارت بودند از: ورود ناخواسته به رشته پرستاری، استرس و عدم رضایت از گذران اوقات، عدم پذیرش رشته، تلاش برای کاهش استرس و کسب رضایت و در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلی. بر اساس این الگو دانشجویان برای فائق آمدن بر استرس درک شده، عمده وقت خود را صرف وظایف غیر تحصیلی می کردند.
نتیجه گیری کلی: یافته های حاصل از این مطالعه لزوم برنامه ریزی در جهت افزایش انگیزه دانشجویان پرستاری جهت صرف وقت بیشتر برای وظایف تحصیلی را مشخص می کند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1332 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پرستاری ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iran Journal of Nursing | en_US |
| dc.subject | مدیریت زمان | fa_IR |
| dc.subject | دانشجوی پرستاری | fa_IR |
| dc.subject | نظریه پایه | fa_IR |
| dc.subject | استرس | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | مدیریت زمان در دانشجویان پرستاری: ورود ناخواسته، در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، مرکز تحقیقات مراقبت سالمندی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد، مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران (٭نویسنده مسئول). شماره تماس: 88671613 Email: oskouie.f@iums.ac.ir | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد، مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، مرکز تحقیقات مراقبت سالمندی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 26 | |
| dc.citation.issue | 86 | |
| dc.citation.spage | 39 | |
| dc.citation.epage | 50 | |