نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرزایی, طیبهfa_IR
dc.contributor.authorاسکوئی, سیده فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorرفیعی, فروغfa_IR
dc.contributor.authorراوری, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:37:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:37:47Z
dc.date.available1399-08-23T13:37:47Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:37:47Z
dc.date.issued2014-02-01en_US
dc.date.issued1392-11-12fa_IR
dc.identifier.citationمیرزایی, طیبه, اسکوئی, سیده فاطمه, رفیعی, فروغ, راوری, علی. (1392). مدیریت زمان در دانشجویان پرستاری: ورود ناخواسته، در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلی. نشریه پرستاری ایران, 26(86), 39-50.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-1719-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612875
dc.description.abstractچکیده   زمینه و هدف: دانشجویان پرستاری در دورۀ آموزش بایستی دانش و مهارت های زیادی را بیاموزند که برای حرفه پرستاری ضروری هستند. هدف این مطالعه تبیین چگونگی مدیریت زمان توسط دانشجویان پرستاری با وجود موانع و شرایط ویژه تحصیلات دانشگاهی بود.   روش بررسی: این مطالعه با روش نظریه پایه انجام شد. تعداد21 نفر دانشجوی کارشناسی پرستاری به صورت هدفمند و نظری برای شرکت در این مطالعه انتخاب شدند. داده ها با مصاحبه نیمه ساختار یافته گرد آوری و تحلیل داده ها با روش کوربین و استراوس 2008 انجام شد.   یافته ها: الگوی رفتاری "در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلی" یکی از سه الگوی رفتاری بود که دانشجویان پرستاری به کار می بردند. خصوصیات این الگو عبارت بودند از: ورود ناخواسته به رشته پرستاری، استرس و عدم رضایت از گذران اوقات، عدم پذیرش رشته، تلاش برای کاهش استرس و کسب رضایت و در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلی. بر اساس این الگو دانشجویان برای فائق آمدن بر استرس درک شده، عمده وقت خود را صرف وظایف غیر تحصیلی می کردند.    نتیجه گیری کلی: یافته های حاصل از این مطالعه لزوم برنامه ریزی در جهت افزایش انگیزه دانشجویان پرستاری جهت صرف وقت بیشتر برای وظایف تحصیلی را مشخص می کند.fa_IR
dc.format.extent1332
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectمدیریت زمانfa_IR
dc.subjectدانشجوی پرستاریfa_IR
dc.subjectنظریه پایهfa_IR
dc.subjectاسترسfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleمدیریت زمان در دانشجویان پرستاری: ورود ناخواسته، در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مرکز تحقیقات مراقبت سالمندی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران (٭نویسنده مسئول). شماره تماس: 88671613 Email: oskouie.f@iums.ac.irfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مرکز تحقیقات مراقبت سالمندی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue86
dc.citation.spage39
dc.citation.epage50


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد