نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمصدق راد, علی محمدfa_IR
dc.contributor.authorموج بافان, آرزوfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:37:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:37:26Z
dc.date.available1399-08-23T13:37:25Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:37:26Z
dc.date.issued2017-08-01en_US
dc.date.issued1396-05-10fa_IR
dc.identifier.citationمصدق راد, علی محمد, موج بافان, آرزو. (1396). سبک مدیریت تعارض مدیران پرستاری بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1394. نشریه پرستاری ایران, 30(107), 62-73. doi: 10.29252/ijn.30.107.62fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.30.107.62
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2491-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612855
dc.description.abstractچکیده زمینه و هدف: تعارض در بخش‌های پرستاری اجتناب ناپذیر بوده و می‌تواند منجر به بروز نارضایتی پرستاران و در نتیجه ارائه خدمات با کیفیت پایین به بیماران شود. مدیریت صحیح تعارض در بخش‌های پرستاری منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف تعیین سبک مدیریت تعارض مدیران پرستاری بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر مطالعه توصیفی- تحلیلی مقطعی بود که در سال 1394 انجام شد. جامعه آماری شامل 269 نفر از مدیران پرستاری بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران بود. ابزار مطالعه یک پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مدل مدیریت تعارض Thomas-Kilmann بود. تحلیل داده‌ها با استفاده از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی و با کمک نرم‌افزار SPSS نسخه 22 انجام شد. یافته‌ها: مدیران پرستاری بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران به هنگام مواجهه با تعارض بیشتر از سبک‌های همکاری، مصالحه و اجتناب استفاده کردند. بین سبک همکاری مدیریت تعارض و سن، سابقه کاری و گذراندن دوره‌های آموزشی مدیریت تعارض مدیران پرستاری و نوع بیمارستان‌ها رابطه آماری معنی‌داری وجود داشت. مدیران با سابقه کاری بیشتر که دوره آموزشی مدیریت تعارض را گذرانده بودند، بیشتر از سبک همکاری استفاده کردند .(05/0(P<. نتیجه‌گیری کلی: ماهیت خدمات پرستاری ایجاب می‌کند که مدیران پرستاری بیشتر از سبک‌های همکاری و مصالحه استفاده کنند. انتخاب افراد دارای تجربه و سابقه کاری کافی برای مدیریت پرستاری و برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب در زمینه مدیریت تعارض نقش بسزایی در کاهش اثرات مخرب تعارض در بخش‌های پرستاری بیمارستان‌ها دارد.fa_IR
dc.format.extent691
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.30.107.62
dc.subjectتعارضfa_IR
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectمدیرfa_IR
dc.subjectسرپرستارانfa_IR
dc.subjectبیمارستان‌های آموزشیfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleسبک مدیریت تعارض مدیران پرستاری بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1394fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه علوم مدیریت و اقتصاد بهداشت دانشکده بهداشت و عضو مرکز تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران،(*نویسنده مسئول). شماره تماس: 02142933006 arezoomojbafan@yahoo.comEmail:fa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue107
dc.citation.spage62
dc.citation.epage73


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد